Nädalavahetusel Roosta puhkekülas StartSmart! programmi raames toimunud idufirmade suvelaagris arutas ligi 150 Eesti ja Soome alustavat ettevõtjat eduka meeskonna loomise teemat.
Ettevõtjatele kõneles Eesti juurtega USA turundusekspert ja e-finantsteenuste ettevõtja Mati Otsmaa, kes on töötanud legendaarse reklaamitöösturi David Ogilvy käe all, aidates ellu viia värskelt turule tulnud Apple’i reklaamikampaaniat. “Iga ettevõte peab alustuseks mõistma, millises ärivaldkonnas tegutseb,” rõhutas Otsmaa, tuues näiteks Apple’i, kes tema arvamuse kohaselt ei ole niivõrd IT-, kui just turundusettevõte. Alles seejärel soovitab Otsmaa asuda otsima meeskonda vajalike oskustega inimesi, vahendab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) pressiteates.
Arengufondi portfelli kuuluva Eesti taustaga USAs tegutseva inseneride veebikeskkonna GrabCAD arendusmeeskonna juht Kristina Narusk kasutas ettevõtete arenguetappide kirjeldamiseks jalgpallimeeskonna kujundit: “Suurepärases meeskonnas moodustavad iga üksiku liikme tugevused ühe hiilgava terviku, üksikisiku puudused aga hajuvad.” Alustava ettevõtte puhul pidas ta eriti oluliseks õigete meeskonnaliikmete valikut; ettevõtte väärtusi ja suhtumist, mis meeskonda kujundavad; ning kiiret õppimisvõimet müügiprotsessis, et äri- ja tootearendus ettevõttes tasakaalus oleksid. “Kasvavas idufirmas on tempokas värbamisprotsess võtmetähtsusega; lati kõrgel hoidmine, et võimalikult häid inimesi meeskonda saada, aga lausa kriitiline,” tõi Narusk välja.
Elise Sass alustavate ettevõtete kiirendist Startup Wise Guys pidas eduka meeskonna ehitamisel oluliseks nelja tegurit: “Esmalt keemia ja meeldivus; teiseks usaldus; kolmandaks oskused ja kohanemisvõime; neljandaks positiivne energia ja suhtumine.” Sass tõi ka välja, et kuigi sõprade ja perekonnaliikmetega võib olla lihtne äri alustada, on oht, et liiga sarnane teadmiste ja oskuste pagas tuleb pikemas perspektiivis kahjuks. Ta julgustas kaasama endast erinevaid meeskonnaliikmeid, et toetada arengut erinevatest suundadest.
Lisaks puudutas Sass Garage48 üritustesarja käsitlenud uurimistööd, mis hõlmas 13 üritust, 1500 inimest ning 144 äriideed. Uuringu põhjal jäävad nädalavahetuseprojekti järel tõenäolisemalt ellu need IT-ettevõtted, milles arendajate ja disainerite osakaal kõrgeim.
StartSmart! on konverentside, praktiliste seminaride, töötubade ja võrgustikku laiendavate ürituste sari, mis on suunatud Eesti ja Soome alustavatele ettevõtjatele. Üritustesari kestab 2013. aasta keskpaigani ja seda organiseerivad Eesti Arengufond, Aalto Ülikool Soomes, EAS, Technopolis Ülemiste ja konsultatsioonifirma BDA Consulting. Suveseminari kaaskorraldajaks on Tallinna Teaduspark Tehnopol. Programmi kaasrahastab Euroopa Liidu struktuurifondide programm Interreg IV A Program 2007-2013.
Seotud lood
Sellest nädalast saab Tallinn kolmeks kuuks koduks kaheksale eri riikidest pärit idufirmale, kes püüavad siin vormida oma ideest konkurentsivõimeline toode või teenus, mis on küps konkureerimaks globaalsel turul.
Leedu ettevõtja Daumantas Dvilinskase hinnangul teeb Eesti idufirmandus paljuski Leedule silmad ette.
Apple, mis võitis just kohtuasja Samsung Electronicsi vastu, otsib keeldu 8 Samsungi mobiilimudeli müügile.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.