Oleme tõesti selle aruande järgi olnud tublid, kommenteeris Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juht Feliks Mägus fakti, et aastaga on majutuse hind Eestis kasvanud kõige kiiremini euroalas.
”Odavaimaks euroala riigiks olemine ei ole kindlasti auasi, sest varem või hiljem toob see kaasa teenuste ja toodete kvaliteedi languse,” kommenteeris Mägus e-kirjas. ”Seetõttu tuleb igati hinnata majutusettevõtete saavutusi likviidsuse parandamise suunas, mis paljuski põhineb paremal hinnakujundusel.”
Suhteliselt suurt hinnakasvu (12%) kommenteerides tuleb arvesse võtta, et masuaastatel toimus väga suur hinnalangus, lausus Mägus, lisades, et praeguseks ei olda veel 2007. aasta tasemel.
Ta andis mõista, et hinnakasv jätkub, kuigi mitte ehk sellises tempos. ”Hotels.com-i statistika näitab, et hindade tõusu ruumi peaks samas olema, kuna oleme euroliidu teiste riikidega võrreldes märkimisväärselt odavamad.”
Mägus märkis, et kuna nõudluse kasv on olnud üsna hea, siis see on võimaldanud majutusasutustel ka hindade optimeerimisega tegeleda. ”Samas on üleriigiliselt nõudluse kasv olnud erinev, mitmes regioonis on nõudlus lausa vähenenud. Ka prognoosid edaspidiseks on pigem tagasihoidlikud,” lisas ta.
Kui läinud aastal oli Eesti see riik euroalal, kus hotellis ööbimine oli kõige odavam, siis tänavu on Eesti see riik, kus hotellis ööbimise hind on euroala riikide võrdluses teinud läbi kõige järsema tõusu, näitas broneerimiskeskkonna Hotels.com statistika.
Seotud lood
Kõige optimistlikumalt vaatavad suvesse teenindusettevõtete juhid, kuid majutusärisse on langus toonud murelikumaid noote.
Kui läinud aastal oli Eesti see riik euroalal, kus hotellis ööbimine oli kõige odavam, siis tänavu on Eesti see riik, kus hotellis ööbimise hind on euroala riikide võrdluses teinud läbi kõige järsema tõusu.
ASi Sokotel tegevdirektor Anu Soosaar sõnas, et hotellihinnad küll tõusid kiiresti, ent mõne aasta tagune langus oli veel järsem ja kunagist hinda pole saavutatud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.