Kuigi hinnatõus saarte ja mandri vahelises laevaliikluses on arusaadav, pole majandusministeeriumi kavandatav 25protsendiline pileti kallinemine saarlastele vastuvõetav, teatas Saare maavalitsus.
Saare maavanem Kaido Kaasik allkirjastas eile vastuskirja ministeeriumile, mille kohaselt öeldakse nii ulatuslikule piletihinnatõusule selgesõnaliselt ei, kirjutas Saarte Hääl.
Maasekretär Jaan Leivategija sõnul leiavad nad, et 25protsendiline hinnatõus tuleva aasta veebruarist on liialt järsk, pole põhjendatud ega Saare maakonna elanikele ja ettevõtjatele vastuvõetav. "Maksimaalne piletihinnatõus peaks piirduma 16 protsendiga, mis tagaks selle n-ö puuduoleva ca 900 000 euro suuruse laekumise," nentis ta.
Seaduseelnõus on öeldud, et säilitamaks tänavuse aasta parvlaevagraafikute tihedust ja reiside arvu, on järgmise aasta prognoositav kulu võrreldes käesoleva aastaga ca 900 000 eurot suurem, ent riigieelarves selleks raha ei jätku.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandusminister Juhan Partsile saadetud kirjas nendib Kuressaare linnapea Mati Mäetalu, et laevapiletite hinnatõusu eelnõu koostajate tähelepanu alt on välja jäänud mõju piirkonna majandusele.
Majandusministeerium saatis kooskõlastusele määruse eelnõu, mis tõstab parvlaevaliinidel piletihindu alates tuleva aasta veebruarist keskmiselt 25% võrra.
Riigikogu majanduskomisjon tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kaaluda saarte püsielanikele praegusest madalamate laevapileti hindade kehtestamist.
Kui mis tahes kauba või teenuse hind tõuseb hoobilt veerandi, siis ei saa sellel olla mõistlikku ja asjalikku põhjendust, kommenteeris Riigikogu saarlasest liige Jaanus Tamkivi plaani tõsta praamipiletite hindu 25%.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.