Majandusminister Juhan Partsile saadetud kirjas nendib Kuressaare linnapea Mati Mäetalu, et laevapiletite hinnatõusu eelnõu koostajate tähelepanu alt on välja jäänud mõju piirkonna majandusele.
"Saare maakonna majanduses on oluline osa ettevõtetel, mis tarnivad suures osas oma tooraine väljastpoolt ja ka ekspordivad oma toodangut – näiteks elektroonika-, puidu-, toiduainetööstus, väikelaevaehitus," märkis Mäetalu Saarte Hääle teatel.
Eelnõu jõustumisel vähendaks 25% hinnatõus oluliselt Saare maakonna ekspordivõimekus, mis on just hakanud majanduskriisist taastuma, see omakorda mõjutab linnavalitsuse hinnangul oluliselt regiooni elujõulisust ja süvendab veelgi probleemi, et ettevõtjad koonduvad Harjumaale ning äärealad muutuvad veelgi sõltuvamaks riiklikest toetustest ja abist.
Linnapea nendib, et Kuressaare linnavalitsus pole küll arvatud eelnõu kooskõlastamisel kaasatavate huvirühmade hulka, ent soovitab analüüsida põhjalikumalt piletihindade tõstmise mõju majandusele ja regionaalarengule, samuti eelnõu vastuvõtmisega kaasnevat sotsiaalset ja demograafilist mõju, mitte keskenduda vaid reisijate arvu muutusele.
Pöördumise koopia saadeti ka riigikogule, kellel Kuressaare linnavalitsus palub ettepanekut kaaluda 2013. aasta riigieelarve aruteludel ning võimalusel eraldada täiendavaid vahendeid parvlaevaliikluse doteerimiseks kuni kehtiva avaliku teenindamise lepingu lõppemiseni 30. septembril 2016.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandusministeerium saatis kooskõlastusele määruse eelnõu, mis tõstab parvlaevaliinidel piletihindu alates tuleva aasta veebruarist keskmiselt 25% võrra.
Riigikogu majanduskomisjon tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kaaluda saarte püsielanikele praegusest madalamate laevapileti hindade kehtestamist.
Kui mis tahes kauba või teenuse hind tõuseb hoobilt veerandi, siis ei saa sellel olla mõistlikku ja asjalikku põhjendust, kommenteeris Riigikogu saarlasest liige Jaanus Tamkivi plaani tõsta praamipiletite hindu 25%.
Kuigi hinnatõus saarte ja mandri vahelises laevaliikluses on arusaadav, pole majandusministeeriumi kavandatav 25protsendiline pileti kallinemine saarlastele vastuvõetav, teatas Saare maavalitsus.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.