Kui mis tahes kauba või teenuse hind tõuseb hoobilt veerandi, siis ei saa sellel olla mõistlikku ja asjalikku põhjendust, kommenteeris Riigikogu saarlasest liige Jaanus Tamkivi plaani tõsta praamipiletite hindu 25%.
"Jah, kütuse hinnad on tõusnud ja ka muud kulud on ilmselt kasvanud," kirjutas ta ajalehes Meie Maa ning lisas, et see kõik on toimunud ju jooksvalt ja ilmselt toimub nii ka edaspidi.
"Ei meeldi mulle see hinnatõus ja eriti veel korraga sellises ulatuses," kinnitas Tamkivi, lisades, et see tekitab palju segadust ja negatiivset fooni nii külastajate kui saarlaste hulgas.
Kuressaare reformierakondlasest ekslinnapea meenutas 2007. aastat, mil samuti toimus parvlaevaliikluse hindades hüppeline kasv ning paljud saartele tulijad ehmatati maakonnast eemale negatiivse teatega, et piletihinnad on järsult tõusnud.
"Kas ei oleks mõistlik sellest loost õppida seda, et üleveo hinnad Suures väinas võiksid kujuneda igal aastal kokkulepitud näitajate alusel," märkis Tamkivi ning selgitas, et reisijate omaosalus üleveo kulude katmisel moodustas 2007. aastal Kuivastu–Virtsu liinil umbes poole kuludest, tänavu ligi kolmandiku.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Riigikogu majanduskomisjon tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kaaluda saarte püsielanikele praegusest madalamate laevapileti hindade kehtestamist.
Majandusminister Juhan Partsile saadetud kirjas nendib Kuressaare linnapea Mati Mäetalu, et laevapiletite hinnatõusu eelnõu koostajate tähelepanu alt on välja jäänud mõju piirkonna majandusele.
Majandusministeerium saatis kooskõlastusele määruse eelnõu, mis tõstab parvlaevaliinidel piletihindu alates tuleva aasta veebruarist keskmiselt 25% võrra.
Kuigi hinnatõus saarte ja mandri vahelises laevaliikluses on arusaadav, pole majandusministeeriumi kavandatav 25protsendiline pileti kallinemine saarlastele vastuvõetav, teatas Saare maavalitsus.
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.