Olukord kõvasti paremaks muutunud ehk kõik algselt esitatud kahtlustused on ära kukkunud, ütles maanteeameti endine juht Tamur Tsäkko.
„Ma ise küll ei näe, et oleksin seadusega vastuolus otsuseid teinud,“ lausus ta ning lisas, et on veendunud, et ka Loo-Maardu teelõigu süüdistuses mõistab kohus ta õigeks.
Riigiprokuratuur esitas süüdistuse Tamur Tsäkkole riigihangete teostamise nõuete rikkumises ja usalduse kuritarvitamises seonduvalt hankelepingu tingimuste muutmisega sõiduradade liikluskorralduse osas. Süüdistus puudutab episoodi seoses Loo-Maardu teelõigu ehitusega. Samas lõpetas riigiprokuratuur kriminaalmenetluse seoses Aruvalla-Kose teelõigu episoodidega.
Tsäkko rääkis, et kui kapo 2010. aasta novembris tegi läbiotsimisi maanteeametis, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis ning ehitusettevõtetes, võeti ära hulk dokumente. „Kui ma ei eksi, siis algselt esitati kahtlustusi peaaegu kümnes asjas, mis aga tänaseks on kõik ära kukkunud,“ lausus Tsäkko. „Läbiotsimisel ära võetud dokumente analüüsiti ning aasta hiljem, 2011 jõulude eel pandi kahtlustustele üks kahtlustus juurde. Tegu on Loo-Maardu teelõigu väikese episoodiga - ja see ongi tänase seisuga ainsana alles.“
Tsäkko sõnul puudutab asi Loo-Maardu teelõigu ajutist liikluskorraldust. „Sõiduradasid oli algselt ette nähtud 2+2,“ selgitas Tsäkko. „Läbirääkimiste käigus jõudis aga rida maanteeameti inimesi otsusele, et sõiduradasid peaks olema 1+1, aga vajadusel on võimalik taastada ka 2+2. Kui ma ei eksi, siis see objekt pole täna vastugi võetud. Ehk siis ei ole lõplikult ära klaaritud, kes kui palju kellelegi võlgu või kes kui palju maksma peab.“
Riigiprokuratuuri avalike suhete juht Katrin Lunt kinnitas Äripäevale, et süüdistatavate ring piirdub ainult Tamur Tsäkkoga. „Tsäkko on ainus süüdistatav,“ kommenteeris Lunt küsimust, kas süüdistatavate ring võib laieneda näiteks Loo-Maardu teelõigu peatöövõtjatega. „Tsäkkole kui maanteeameti endisele peadirektorile esitati süüdistus seoses Loo-Maardu teelõigu episoodiga. Ülejäänud episoodides on kriminaalmenetlus lõpetatud.“
Seotud lood
Endine maanteeamet juht Tamur Tsäkko asutas möödunud aastal ärinõustamis- ja juhtimisalase ettevõtte Kordon OÜ.
Maanteeameti eksjuht Tamur Tsäkko sai süüdistuse riigihangete teostamise nõuete rikkumises ja usalduse kuritarvitamises.
Statoil Fuel ja Retail Eesti juht Kai Realo märkis tänasel Äripäeva konverentsil Äriplaan, et nemad ka loomulikult ei taha, et kütusehind tõuseb, kuid see on paramatu. Samas lubas ta, et hot dogi hind peaks jääma samale tasemele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.