Valitsus on heaks kiitnud eelnõu, et elektriautode ostutoetuse projekti (ELMO) pikendatakse kuni 2014. aasta lõpuni, lisaks laiendatakse toetust laetavatele hübriidautodele, ehk pistikhübriididele. Kui palju meil aga selliseid autosid üldse on?
Toetuse suurus sõltub akude mahutavusest ning see ei tohi ületada 30% auto müügihinnast. Toetus täielikele elektriautodele on kuni 50% ostuhinnast, kuid mitte enam kui 18 000 eurot.
Selle positiivse uudise valguses tundub aga omamoodi nonsensina see, et Eestis müüakse hetkel vaid üht laetavat hübriidautot ja sellele kehtib kõige madalam toetusemäär: 3000 eurot. See on Toyota Prius Plug-In, mille aku mahutavus on 4,4 kWh. Toyota maletoojad on ka ise sellisest määratlusest nördinud ning nende arvates peaks olema aluseks võetud ikkagi CO2 sääst, mitte see, kui võimsad akud ühel või teisel neljarattalisel peal on.
Teises äärmuses olev nonsenss on aga see, et meil ikka veel ei müüda Opel Amperat või Chevrolet Volti. Viimase tootmine on koguni ajutiselt peatatud, kuna pole ostjaid ja laod on autosid täis. Eestis saaks see auto maksimaalse ostutoetuse, ehk 12 000 eurot, kuna tema akude mahutavus on täpselt 16 kWh. Suurim toetus, mida sellele autole terves Euroopas pakutakse!
KredExi teatel on selle nädala seisuga esitatud 94 elektriauto ostutaotlust, neist 75 ka rahuldatud. Neist omakorda 43 ehk tublisti üle poole moodustavad Nissan Leafid. Pistikhübriidide toetusavaldusi hakatakse vastu võtma kohe, kui määrus lõplikult kinnitatud.
Millal ja võiks Opel Ampera Eestisse müügile jõuda, millised on järgmised elektriautod turul ning kuidas edeneb laadimisvõrgu ehitus, loe tänasest Äripäevast.
Seotud lood
KredEx avab juuni lõpus Tallinnas ja Tartus elektriautode kiirrenditeenuse.
Saksa autotootja Opel vähendas koduturul märgatavalt oma hübriidauto Opel Ampera hinda, see maksab nüüd 38 300 eurot. Varem oli Ampera 7600 eurot kallim.
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti eelmise aasta lõpu seisuga Norra järel maailmas teisel kohal.
Muhu valla sotsiaalhooldaja Aili Õige sõnul on elektriauto praegu maal mänguasi, kuna talvel saab sellega sõita vaid Liiva aleviku vahel ja äärmisel juhul Orissaarde.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.