• OMX Baltic−0,03%298,37
  • OMX Riga−0,06%863,85
  • OMX Tallinn0,1%1 953,81
  • OMX Vilnius−0,17%1 147,73
  • S&P 500−1,14%5 335,11
  • DOW 30−0,57%40 138,87
  • Nasdaq −1,93%16 499,15
  • FTSE 100−0,29%8 224,96
  • Nikkei 225−1,01%33 920,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,04
  • OMX Baltic−0,03%298,37
  • OMX Riga−0,06%863,85
  • OMX Tallinn0,1%1 953,81
  • OMX Vilnius−0,17%1 147,73
  • S&P 500−1,14%5 335,11
  • DOW 30−0,57%40 138,87
  • Nasdaq −1,93%16 499,15
  • FTSE 100−0,29%8 224,96
  • Nikkei 225−1,01%33 920,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,04
  • 30.10.12, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tagasilöök Leedu tuumajaamale

Leedu parlamendivalimiste järel kõige tõenäolisem valitsusjuhi kandidaat Algirdas Butkevicius ütles eile, et ei toeta Visaginase tuumajaama projekti praegusel kujul – selle asemel peab poliitik prioriteediks LNG terminali ehitamist võimalikult kiires tempos.
Butkevicius väitis eile, et tuumajaama projekt on valminud kiirustades ja nii need asjad ei käi, ehkki põhimõtteliselt ei ole tal tuumaenergeetika vastu midagi. Leedu uue valitsuse toetuseta on aga tõenäoline, et 2020. aastaks ei suudeta uut jaama valmis ei ehitada, nagu plaanid praegu ette näevad, kirjutab tänane Biznes&Baltija.
Ka Leedu avalik arvamus on tuumajaama vastu, näitas paralleelselt valimistega läbi viidud rahvaküsitlus.
5 mld eurot maksvas projektis on Leedu partneriteks Läti ja Eesti ning strateegiliseks investoriks Jaapani Hitachi.
Tuumajaama asemel on Butkeviciuse sõnul prioriteet hoopis veeldatud maagaasi terminal Klaipeda sadamas, mis peaks tööle hakkama 2015. aastast.
„See on projekt number üks ja tuleb realiseerida võimalikult kiiresti,“ ütles Butkevicius, kelle sõnul ei oleks terminal üksi Leedu jaoks, vaid regionaalse tähtsusega. Teiste Balti riikide kaasamine projekti muudaks selle majanduslikult tasuvamaks ning siis võib olla võimalik saada sellele ka ELi toetusraha.
Kaldarajatiste maksumuseks on hinnatud 200 mln eurot ning kümneaastane tankeri-regasifitseerija rent nõuaks täiendavad 530 mln eurot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele