Alles äsja oleks The Financial Times olnud mis iganes meediafirma kroonjuveel, koheselt tekitades austust ja mõju lehe omanikule. Nüüd, võttes arvesse võimalikke ostjaid, võib maailma tunnustatuim ja kuulsaim finantsajaleht saada abivahendiks rohkemate arvutiterminalide müümisel.
Michael R. Bloomberg on tõsiselt kaalumas The Financial Times Groupi ostmist, mis sisaldab ajalehte ennast ja poolt osalust teises finantsajalehes The Economist, kirjutab The New York Times, toetudes kolme Bloombergile lähedase inimese väidetele, kes palusid anonüümsust.
Bloomberg on juba ammu imetlenud The Economisti ning viimasel ajal on see imetlus vaid kasvanud. Sõprade sõnul eelistab ta ajalehe lühikesi, löövaid ja selge sõnumiga artikleid, mis klapivad tema enda temperamendiga.
Oktoobris külastas Bloomberg The Financial Timesi peakontorit Londonis. Pärast külastust, kui toimetaja küsis, kas ta on valmis ajalehe ära ostma, vastas Bloomberg: "Ma ostan seda iga päev".
Ta on sõpradega ja abilistega rääkinud sel teemal avatult, kaaludes ostu positiivseid ja negatiivseid külgi. Sedavõrd kalli ostu tegemine pole lihtne, eriti harus, mida lugejana tohutult austab, kuid ärimehena ei salli, ütlesid inimesed NY Timesile.
"See on ainus leht, mille ma ostaks," ütles Bloomberg ühele kaastöölisele. "Miks ma peaksin selle ostma?" küsis ta teiselt.
Teine võimalik ostja võib olla Thomson Reuters, kuid nende motivatsioon on hoopis erinev. Firmal ei lähe viimasel ajal küll hästi, kuid The Financial Times laiendaks Reutersi brändi ja annaks firma ajakirjanike täiendava kanali, kuna firmal ei ole ühtegi regulaarselt ilmuvat lehte või ajakirja.
Kuid enne peab ajaleht üldse müügile saabuma. The Financial Timesi emafirma Pearson kaotab kohe kaks juhtivat töötajat, mis on tekitanud spekulatsioone, et ajaleht võib müüki minna.
Analüütikute hinnangutel maksab The Financial Times Group umbes 1,2 miljardit dollarit, mis on ilusti nii Bloomberg L.P. (2011. aasta käive 7,6 mld dollarit) ja Thomson Reutersi (2011. aasta käive 13,8 mld dollarit) haardeulatuses.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Suurbritannia meediagrupi Pearsoni uue tegevjuhi John Falloni sõnul ei kavatse ettevõte Financial Timesi müüa, kummutades varasemat meediaspekulatsiooni seoses ajalehe tulevikuga, vahendas Reuters.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.