PwC uuringu kohaselt jõuab elektriautode turuosa maailmas 2020. aastaks 1,2%-ni.
Laadimisjaamad ja akuvahetus (battery swap) on kõige olulisemad eeltingimused jätkusuutliku elektriautode infrastruktuuri arendamisel, teatas PwC.
Elektriautode turuosa näitab kiiret kasvu, ent jääb lähiaastatel siiski suhteliselt marginaalseks, selgub PwC värskest elektriautode tuleviku-uuringust. Seitsme aasta pärast moodustavad hübriid- ja elektriautod kogu uute autode turust hinnanguliselt 6,3% ning vastavalt traditsioonilised hübriidautod 3,3%, PHEV ehk seinast laetava akuga hübriidautod 1,8% ning „puhtad“ elektriautod 1,2%. Ometigi näitab praegune areng, et elektriautod ei kujune ajutiseks episoodiks, vaid on tulnud, et jääda, kinnitab PwC ärikonsultatsioonide osakonna juhtivkonsultant Tarmo Meresmaa.
„Täna on selge, et ainult loodushoidlikud kaalutlused ei pane inimesi elektriauto kasuks otsustama. Maailmas on palju näited, kuidas elektriautode kasutamist soodustada, näiteks tasuta parkimise võimalus neil aladel, kuhu muidu ei pääse või soodsam parkimistasu, samuti muud maksusoodustused. See, milline on optimaalne lahendus Eesti jaoks, vajab arutelu kuhu oleksid kaasatud kõik osapooled (riik, autotootjad, automüüjad, ettevõtjad, eraisikud jt),“ kommenteeris Tarmo Meresmaa uuringutulemusi. Elektriautode valdkonna arengut piirab ka kitsastes raamides mõtlemine: ühelt poolt, et seda nähakse valdavalt loodust hoidva ettevõtmisena ning teisalt, et sellega peaksidki tegelema ainult valitsused.
Ligikaudu 25% uuringus osalenuist pidas ideaalseks suhtarvuks üht avalikku laadimispunkti iga 20 elektriauto kohta ning koguni 20% arvas, et minimaalselt üks avalik laadimispunkt võiks olla lausa 5 elektriauto kohta. Pea 80% vastanutest seostas „kiirlaadimist“ ajakuluga 30 minutit või vähem.
Elektriautode hinnaga seoses arvas 46% vastanuist, et pikaajaline sääst jooksvatelt kuludelt on kõige tõenäolisem põhjus, mis sunniks neid elektriauto eest kõrgemat ostuhinda maksma.
Autotootjad teevad aga pingutusi, leidmaks lahendusi, mis vähendaksid kulusid akudele ning sõidukitele üldiselt, uskudes, et pikaajaliselt pole elujõuline jääda lootma valitsuste toetusskeemidele ning seetõttu tuleb leida lahendused elektriautode hinna alandamiseks. Nii arvatakse, et just globaalne koostöö on see märksõna, mis aastaks 2020 elektriautode ja nendega kaasnevate tehnoloogiate arendamist ja tootmist kõige enam mõjutab.
Seotud lood
KredEx avab juuni lõpus Tallinnas ja Tartus elektriautode kiirrenditeenuse.
Tänavu juulis Tallinnas ja Tartus elektriauto rendi prooviperioodiga alustanud KredEx alandab uuest aastast Mitsubishi i-MiEV hinda.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.