Veel nelja aasta eest madalseisus olnud USA autotööstus on tänu soodsale vahetuskursile ja madalatele tööjõukuludele eksporti tugevalt kasvatanud.
Märgiline on Honda prognoos 2014. aasta lõpuks USAst rohkem eksportida, kui riiki Jaapanist autosid sisse tuua, kirjutab Wall Street Journal.
Möödunud aastal eksporditi USAst üle miljoni auto ja kergveoki – kõigi aegade rekord ja 2003. aastaga võrreldes enam kui kolmekordne tõus. Arengu taga nähakse ka restruktureerimisi, mille käigus ebaproduktiivsed tehased suleti.
Loomulikult on USA autoturg endiselt kaubandusdefitsiidis, mis ületab ekspordid kahekordselt, kuid riigi üldisest defitsiidist moodustab see eelmise aasta seisuga vaid 14,5 protsenti võrreldes 22 protsendiga 1987. aastal. Eksport moodustab riigi umbes 44 tehase tootmisest kolme-nelja tehase ekvivalendi.
Põhilisteks eksportturgudeks on maailma suurim autoturg Hiina, Saksamaa järel USA autode impordilt teine turg Saudi Araabia ja hiljuti USAga vabakaubandusleppe sõlminud Lõuna-Korea.
USA on teravaks kontrastiks Euroopa ja Jaapani tööstusele, mida kimbutavad kõrged tööjõukulud, liiga suured tootmismahud ja kahanev sisenõudlus. Prantsusmaal langes uute autode müük selle aasta esimese kuue kuuga 11 protsenti, turg läheneb 1997. aasta tasemele. Hoolimata valitsuse stiimulitest, mis peaksid tarbijaid ergutama, ei ole enam kui viis aastat kestnud languse lõppu veel näha.
Hispaanias langes uute autode müük esimese poolaastaga ligi viis protsenti, tavatarbijate nõudluse suurenemise tühistas ettevõtete ostusoovi langus. Sealne valitsus pakub soodustusi ostjatele, kes vahetavad vana auto uue vastu. Itaalias oli langus samal perioodil 10 protsenti.
Sääraste andmete taustal on tekkinud kahtlus, et langus pole mitte normaalse majandustsükli osa, vaid viitab strukturaalsetele probleemidele. Vaatlejad näevad languse põhjusena tarbijaharjumuste muutust, mille põhjuseks ühelt poolt elanikkonna vananemine, teisalt noorte kalduvus raha mujal kulutada. Isegi Saksamaal, mille majandus on naabritest suhteliselt paremas seisus, langes uute autode müük esimese viie kuuga 8,8 protsenti, mis ületab ELi keskmist 6,8 protsenti. Analüütikud loodavad siiski, et turg aasta teises pooles stabiliseerub, seda osaliselt tänu riigi toele.
Seotud lood
General Motors (GM) ja Ford Motor teatasid, et juuni tarned ületasid ootusi, kui autotööstuses võib müümistempo suureneda viimase 66 kuu parima kiiruseni, vahendas Bloomberg.
Toyota reklaamis enda Camry sedaane ja Priuse hübriide odavate laenude ja liisingute abil, mis aitas autotootjal USA turul ületada analüütikute juuni prognoose, vahendas Bloomberg.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.