Liviko sõlmis Viru Valge ja Viru Valge Coolerite müügi ja ainuesinduse koostöölepingu Jaapani suurima alkoholi hulgikaubanduse ettevõttega Nihon Shurui Hanbai Co.
Lepe võimaldas majandusliku efektiivsuse huvides sulgeda Liviko Jaapani tütarettevõtte.
Jaapani tähtsus Liviko ekspordis kasvab, eelmisel aastal kasvas Liviko eksport Jaapanisse võrreldes 2011. aastaga 28 protsenti, teatas ettevõte.
Edaspidi käib Liviko koostöö Jaapaniga Liviko Tallinna emaettevõtte ja Nihon Shurui Hanbai Co Tokyo peakorteri vahel.
„Võime tagantjärele öelda, et oma tütarettevõte Jaapanis oli päris hea sisenemisstrateegia spetsiifilist turutundmist nõudvas riigis, kuid praegu oleme orienteeritud ärilise efektiivsuse ja paindlikkuse suurendamisele, mida otsekontaktid peakontorite vahel Tokyos ja Tallinnas peaksid hõlbustama. Nii Viru Valge kui ka Viru Valge Coolerite staatus Jaapani turul on kõrgema kvaliteedistandardiga jookide riiulis ning selle asetusega võib enam kui rahul olla. Alates aprillist saavutasid kaubavood taseme, kus iga kuu läheb Livikost Jaapanisse merekonteineri jagu Viru Valge jooke,“ ütles AS Liviko juhataja Janek Kalvi.
Jaapani turule ekspordib Liviko praegu kaheksat toodet: Viru Valge, Viru Valge Cooler Pink Grapefruit, Viru Valge Cooler Watermelon Greenapple, Viru Valge Watermelon, Viru Valge Cherry, Viru Valge Pepper, Meeliköör ja Vana Tallinn.
„Nimetaksin Aasia turgu meie erinevate kultuuriliste traditsioonide tõttu kõike muud kui lihtsaks, küll aga äärmiselt lootustandvaks. Liviko Aasia-strateegia on jätkuvalt aktuaalne ning meil on soov ekspordiriikide nimistut selles piirkonnas veelgi laiendada. Lisaks Jaapanile, kus oleme kindlalt kanda kinnitanud, kasvavad Liviko toodete müügid Tais, oleme alustanud koostööd Hiinaga ning peame läbirääkimisi Indiaga,“ ütles Kalvi.
Liviko alustas Viru Valge Coolerite ja Viru Valge viinade eksporti Jaapanisse 2009. aastal, muutes selleks toodete koostise Jaapani seadustele ja tervisekaitse nõuetele vastavaks. Oma toodete ekspordi alustamiseks Jaapanisse tegi AS Liviko eeltööd alates 2006. aastast, viies läbi põhjalikud turu-uuringud ning töötades välja just Jaapani turule sobivad tooted ja maitsed.
Nihon Shurui Hanbai Co on Jaapani suurim alkoholi hulgikaubanduse ettevõte, kelle müügimeeskond koosneb 400 inimesest ning kellel on edasimüügilepingud 40 000 kliendiga üle kogu Jaapani.
Seotud lood
Liviko käive langes mullu veidi, kuid puhaskasumit teenis ettevõte tunamullusega võrreldes rohkem.
Liviko täiendas oma tootesortimenti gurmeeõllede valikuga ja pakub nüüdsest kvaliteetõllesid restoranidele ja kohvikutele.
Täna võttis AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi liinilt saja miljonenda pudeli Vana Tallinnat, mis jääb hoiule Liviko muuseumisse, teatas ettevõte.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.