• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,23%34 301,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,23%34 301,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 06.09.13, 07:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olav Miili rahaveski praamidel

Kuigi Saaremaad ja Hiiumaad mandriga ühendavate praamiliinide operaator Väinamere Liinid on kahjumis, teenivad laevu omavad Olav Miili firmad igal aastal investeeringult suurt tulu.
Mõni nädal tagasi rääkis Väinamere Liinide juht Urmas Treiel, et riik ei telli piisavalt reise ja see võib lõppeda operaatori maksejõuetusega. Ta põhjendas, et uute laevade liinile toomine on olnud kulukas ja lootis, et ministeerium saab sellest aru enne kui hilja.
Kui erinevate ettevõtete aruannete põhjal kulutab Olav Miil laevalaenude põhiosamaksetele ja intressile aastas kokku pea seitse miljonit eurot, siis edasi on ta laevad andnud kõrge intressiga kapitalirendile, mille eest saab aastas üle 11 miljoni.
Laevade finantseerimine oli Miili sõnul kulukas. "Kolme laeva ehitus algas 2007. aastal ning nõudis läbi finantskriisi aastate lisaks märkimisväärsele ehituseks kulunud omakapitalile ka suuri kulutusi seoses lepingute koostamise ning tehingute struktureerimisega," kinnitas ta. "Laeva omanikele tasutud prahitasud vastavad turutingimustele ning on arvutatud läbi laevadesse tehtud investeeringute ja prahtimisperioodiga," lisas Miil meili teel.
Laevade kapitalirendi leping on sõlmitud aastani 2026. See tähendaks, et intressi vahe tõttu võidaks Miili firmad selle ajaga järgnevate aastate jooksul kolme laeva pealt 56 miljonit eurot. Kindlasti ei saa seda arvestada ettevõtja tuluks, sest lisaks laevade soetamisse paigutatud omafinantseeringule, vajavad laevad hoolt ning mida aeg edasi, seda enam lisainvesteeringuid.
Vaata raha liikumise skeemi ning loe Vjatšeslav Leedo ja Juhan Partsi kommentaare tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele