• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 07.10.13, 09:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vichmann: Parts on sots

Transpordiettevõtja Marcel Vichmanni sõnul on majandusminister Juhan Parts sotsialist, kes pooldab riigikapitalismi.
"Juhan on tore inimene, aga sotsialistliku suhtumisega. Ta on ka vales erakonnas, ta peaks olema sotsiaaldemokraatide vasakpoolses tiivas," ütles Vichmann intervjuus Postimehele.
Tema sõnul on nii Parts kui majandusministeeriumi kantsler Marika Priske riigikapitalismi pooldajad. "Riik tahab tegeleda valdkondadega, millega saaks hakkama ka eraettevõtlus. Lennukid, praamid, rongid – kõik liigub riigi kätte. Aina rohkem busse on riigi omand," selgitas Vichmann.
Edelaraudtee omaniku ning Go Busi osaniku sõnul on riigi asi hoida taristu võimalikult heas korras, et eraettevõtjad saaksid seda kasutada. Ta avaldas imestust, miks kvoodirahade eest ostetud bussid anti erafirmadele kasutada, ent samal viisil hangitud rongidega pannakse sõitma riigile kuuluv Elektriraudtee.
Vichmanni ütlusel soovib Edelaraudtee jätkata reisirongiliiklusega riigiga sõlmitud lepingu lõpuni ehk järgmise aasta lõpuni. "Viieaastase lepingu viimasel aastal teenibki tagasi enamiku kulu," selgitas ta viie miljoni euroni ulatuvat nõuet riigile.
Vichmann kinnitas, et tema riigilt dotatsioone saav äri pole läbipaistmatu. "Riigil on võimalik meid kontrollida, me ei saa midagi varjata. Võib-olla mõne asja pealt saame kasumit, sest suudame näiteks raudteed efektiivsemalt remontida kui Eesti Raudtee," sõnas ta.
Koos Olav Miiliga varem Väinamere uutesse parvlaevadesse investeerinud Vichmann ütles, et praame opereeriv Vjatšeslav Leedo võttis rendimaksete riski, mis kolme laeva peale ulatuvad 900 000 euroni kuus. "Leedo ei suutnud opereerimisega nii palju teenida, et lepingujärgset renti maksta," rääkis ta.
Pikemalt loe Postimehest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele