Transpordiettevõtja Marcel Vichmanni sõnul on majandusminister Juhan Parts sotsialist, kes pooldab riigikapitalismi.
"Juhan on tore inimene, aga sotsialistliku suhtumisega. Ta on ka vales erakonnas, ta peaks olema sotsiaaldemokraatide vasakpoolses tiivas," ütles Vichmann intervjuus
Postimehele.
Tema sõnul on nii Parts kui majandusministeeriumi kantsler Marika Priske riigikapitalismi pooldajad. "Riik tahab tegeleda valdkondadega, millega saaks hakkama ka eraettevõtlus. Lennukid, praamid, rongid – kõik liigub riigi kätte. Aina rohkem busse on riigi omand," selgitas Vichmann.
Edelaraudtee omaniku ning Go Busi osaniku sõnul on riigi asi hoida taristu võimalikult heas korras, et eraettevõtjad saaksid seda kasutada. Ta avaldas imestust, miks kvoodirahade eest ostetud bussid anti erafirmadele kasutada, ent samal viisil hangitud rongidega pannakse sõitma riigile kuuluv Elektriraudtee.
Vichmanni ütlusel soovib Edelaraudtee jätkata reisirongiliiklusega riigiga sõlmitud lepingu lõpuni ehk järgmise aasta lõpuni. "Viieaastase lepingu viimasel aastal teenibki tagasi enamiku kulu," selgitas ta viie miljoni euroni ulatuvat nõuet riigile.
Vichmann kinnitas, et tema riigilt dotatsioone saav äri pole läbipaistmatu. "Riigil on võimalik meid kontrollida, me ei saa midagi varjata. Võib-olla mõne asja pealt saame kasumit, sest suudame näiteks raudteed efektiivsemalt remontida kui Eesti Raudtee," sõnas ta.
Koos Olav Miiliga varem Väinamere uutesse parvlaevadesse investeerinud Vichmann ütles, et praame opereeriv Vjatšeslav Leedo võttis rendimaksete riski, mis kolme laeva peale ulatuvad 900 000 euroni kuus. "Leedo ei suutnud opereerimisega nii palju teenida, et lepingujärgset renti maksta," rääkis ta.
Seotud lood
Leping riigi ning saartega parvlaevaühendust pidava Väinamere Liinide vahel kehtib oktoobrini 2016. Ent juba sel sügisel teeb majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts valitsusele ettepaneku järgmiseks lepinguperioodiks riigile oma laevad hankida.
Edelaraudteest töötuks jäävad inimesed peaksid suure tõenäosusega leidma töö Elektriraudtees, kinnitas valitsuse pressikonverentsil majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Majandusministri plaan Väinamere laevaliikluse korraldamiseks on lihtne: tulevikus on laevad riigi omad, konkurss korraldatakse operaatori leidmiseks. Üks selgemaid põhjusi selleks on tema sõnul kokkuhoid, sest tõenäoliselt suudaks riik laevade ostu finantseerida odavama laenuga, kui eraettevõtja, kirjutab Äripäeva ajakirjanik Hannes Sarv.
Riigihangete vaidlustuskomisjon kuulutas õigustühiseks lepingu, millega riik andis reisijateveo korraldamise raudteel järgmisest aastast ilma konkursita Elektriraudteele.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.