Ökosahver OÜ üks omanikest Merit Miku sõnul on raha teenimiseks muud valdkonnad kui mahetoidu müümine.
"11 aastat tagasi oli mahetoitu võimatu kuskilt osta ja siis meil tekkis idee teha ettevõtte," rääkis Mikk. "Tol ajal pidi mahetoidu ostmiseks minema tallu. Siis ei saanud kasumist rääkida."
Miku idee oli teha mahetoitu kättesaadavaks." Toona ma olin seotud ka erinevate mahepõllundusorganisatsioonidega, kus tutvustasime, kuidas mahepõllundusega tegeleda ja alustada. Mahepõllumeestel aga tekkis küsimus, kuidas ja kuhu seda toodangut müüa," sõnas Mikk.
Siis tekkiski mõte luua mahepood. "Algne idee oli kohalikele mahetootjatele pakkuda võimalust oma toodangut turustada. Reaalsus on kahjuks see, et kohalikku mahetoitu ei ole nii palju ning suures osas peame müüma imporditud mahetoitu," lausus Mikku.
Ökosahver proovib kohalike mahetootjatele anda seda väljundit turundada ja müüa oma toodangut. Tooteid, mida ei ole Eestist saada, neid imporditakse.
"Kui tahta raha teenida, siis selleks on teisigi võimalusi kui mahetoitu müüa," tõdes Mikk.
Mahetoit on Miku sõnul aina populaarsem, sest inimestel on tervise- ja keskkonnateadlikus tõusnud. "Esimese ostupõhjusena tuuakse tervist ja tahetakse toitu, kus ei ole sünteetilisi lisaaineid," märkis Mikk. "Samuti on oluline nende jaoks keskkonnaaspekt ja hea maitse."
Tavid AS suuromanik Alar Tamming ütles eelmisel nädalal, et kui keegi tunnistab, et tema äri eesmärk on kasum, siis haarab ta kahe käega peast. "Äri eesmärk on kasumiks moondunud. Äri eesmärk oli kunagi see, et keegi tegi kogukonnale kasulikku tegevust ja sai lisaressurssi sellest, et pühendus teistele. Sealt tuli kasum," märkis ta.
Äripäev uurib täna ettevõtjatelt, mis on nende ettevõtte eesmärk.
Seotud lood
Suurima sotsiaalmeediaturunduse firma Goal Marketing loovjuhi Marko Saue sõnul ei ole nende ettevõtte eesmärk palju maha müüa, vaid kasutada oma turundajaoskusi selleks, et midagi head teha.
Valuuta- ja kullafirma Tavid suuromaniku Alar Tammingu sõnul on ettevõtjate eesmärgiks muutunud kasum ja selline mõtteviis on üks ühiskonna allakäigu põhjusi.
Mamo Food OÜ omaniku Margit Härma sõnul saab ettevõtluse kaudu täita oma missiooni ning äri tegemisel peab lusti ka olema.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.