Mamo Food OÜ omaniku Margit Härma sõnul saab ettevõtluse kaudu täita oma missiooni ning äri tegemisel peab lusti ka olema.
„See on täiesti elementaarne, et iga inimtegevuse tagajärg peaks olema suurem kui iseenda esmavajaduste rahuldamine,“ tõdes Härma.
Ta lisas, et kohvik Mamo eemärk on kindlasti pakkuda tervislikku toitu. „See on minu isiklik missioon ja see on see, mida ma tahan oma eluga teha,“ lausus Härma.
Tänu tervislikule toitumisele sai näiteks tema ema lahti kroonilisest haigusest. Samuti on tal sellealaseid teadmisi vaja läinud oma laste puhul. „Ettevõtlus on selleks väga hea vahend, siin on mul võimalik kontrollida teatud väikest keskkonda oma eesmärgi saavutamiseks oluliselt paremini, kui püüda kogu Eesti toitlustust ja toitumist muuta,“ tõdes Härma.
Härma lisas, et siiski ilma kasumita ei ole ettevõte jätkusuutlik. „Küsimus on selles, kas kasumit suunatakse edasi arengusse, töötajate arendamisse, ettevõtte laiendamisse või võetakse kasumina välja,“ märkis Härma. Mamo Food avab näiteks novembri lõpul juba oma kolmanda kohviku Tallinnas.
Härma sõnul on tore kuulda, et ka suured ettevõtted ei pea oma esmaeesmärgiks kasumi teenimist, aga see ei ole tänane uudis. „Lusti peab olema ka, kui sa teed midagi, mida sa tõeliselt armastad, siis saad raskel ajal palju rohkem jõudu, kui tead, et see on midagi enamat kui su igapäevane leib,“ sõnas Härma.
Tavid AS suuromaniku Alar Tamming ütles, et kui keegi tunnistab, et tema äri eesmärk on kasum, siis haarab ta kahe käega peast. "Äri eesmärk on kasumiks moondunud. Äri eesmärk oli kunagi see, et keegi tegi kogukonnale kasulikku tegevust ja sai lisaressurssi sellest, et pühendus teistele. Sealt tuli kasum," märkis ta.
Äripäev uurib täna ettevõtjatelt, mis on nende ettevõtte eesmärk.
Seotud lood
Suurima sotsiaalmeediaturunduse firma Goal Marketing loovjuhi Marko Saue sõnul ei ole nende ettevõtte eesmärk palju maha müüa, vaid kasutada oma turundajaoskusi selleks, et midagi head teha.
Orto juhatuse esimehe Gunnar Laasi sõnul on ettevõtte eesmärk panna proovile oma kogemusi ja oskusi, teha midagi, mis arendab töötajat ja ettevõtet.
Ökosahver OÜ üks omanikest Merit Miku sõnul on raha teenimiseks muud valdkonnad kui mahetoidu müümine.
Valuuta- ja kullafirma Tavid suuromaniku Alar Tammingu sõnul on ettevõtjate eesmärgiks muutunud kasum ja selline mõtteviis on üks ühiskonna allakäigu põhjusi.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.