Eesti vee-valdkonna spetsialistide asutatud iduettevõtte Water Technology Partners juhatuse liikme Tiit Kivimäe sõnul on Eesti kasvumootor innovaatilisus.
„Innovaatilisus ei pruugi alati olla seotud meeletu kulutustega, vaid pigem ideedega ja uurimistöödega,“ märkis Kivimäe. „Siin on kindlasti võimalus olemas.“
Kivimäe sõnul innovaatilisus ei saa olla suunatud ainult Eestimaale. „Innovaatilisus peaks olema vajalik globaalselt, kas siis toote või teenuse jaoks,“ selgitas Kivimäe.
Väikesele turule mingit innovaatilist teenust või toodet teha on võrdlemisi kitsas, lisas ta. „Kui sammud on tehtud, toode vastab laiemale ootusele, siis tundub, et selle vajaduse järgi tekib võimalus toodet hakata turustama,“ märkis Kivimäe. „Leida sinna finantseerimist ja siis saab hakata seda ringi laiendama ja võimalikke turge otsima.“
Ta lisas, et kohe ei pea selle ideega minema väljapoole ja tõenäoliselt idee väljatöötamine ning katsetamine on Eestis odavam kui mujal.
Kivimäe sõnul peaks riigipoolne tugi olema selleks, et siseneda välisturgudele. „Ma usun, et meetmed, mis näiteks EASi poolt on rakendatud, on head, et ettevõtet oma tegemistes aidata,“ märkis Kivimäe.
Kivimäe sõnul kui majandust vaadata, siis need kasvuvõimalused tulevad meie juurde lähinaabritelt, siis kui majandus kasvab või langeb. „See rong liigub omaette. Kui vaadata arengut innovaatilisuse poole pealt, siis need ei ole seotud lähimajandustega, pigem on seotud toote vajalikkusega ja originaalsusega.“
Seotud lood
Eesti majanduskasvu saab toetada siiski eksport ja võimalusi läbimurdeks ei maksa niisama oodata, leiab idufirma juht Rasmus Vaino.
Eesti majanduskasvu võimalused tulevad jonnakatest inimestest, leiab personalihindamise tarkvara Upsteem.com looja Karl Laas.
Äripäeva konverentsil Äriplaan 2014 oli koos ärimaailma koorekiht. Küsisime ettevõtjatelt, mis nipiga ja kuidas saaks Eesti oma majanduskasvu veidi turgutada.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.