Eesti majanduskasvu võimalused tulevad jonnakatest inimestest, leiab personalihindamise tarkvara Upsteem.com looja Karl Laas.
"Nende sisukusest ja ettekujutusvõimest," täpsustas Laas. Kasvumootori otsimisega tasub tegeleda, aga eeltingimus on, et king pigistab. „Tasub olla valvel ja mitte langeda mugavustsooni. Samal ajal ei tohi unustada seda, et kui inimeste käest oleks küsitud, siis inimesed oleksid soovinud lihtsalt kiiremaid hobuseid,“ märkis Laas ja viitas legendaarsele töösturile Henry Ford, kes autod massidesse tõi. "Inimeste jonnakus on teinekord oskus ujuda vastuvoolu.“
Laasi arvates peaks ettevõtjal olema kogu aeg surve peal minemaks Eestist välja uut kasvu otsima. „Ainult Eestis ei saa kasvada. Need, kes on edukad, lähevad välja,“ märkis Laas.
Laasi sõnas, et riik peaks neid kasvuvõimalusi looma. „Eesti riigi ülesanne on aidata Eesti alustajad. Näiteks osta Eesti mööblit, toitu ja Click&Grow lillepott võiks olla iga riigiasutuse laua peal,“ lausus Laas.
Lisaks saaks riik Laasi hinnangul vaadata üle hanketingimused, et ka alustatavatel ettevõttel oleks lihtsam. „Samuti vahendada teavet, sest probleem ei ole tihti see, et ei ole häid lahendusi või teenused, vaid informatsioonis. Eesti on nii väike ja neid asju, mis on head on vähe. Nendest võiks rääkida ja riik võiks olla esimene klient.“
Seotud lood
Eesti vee-valdkonna spetsialistide asutatud iduettevõtte Water Technology Partners juhatuse liikme Tiit Kivimäe sõnul on Eesti kasvumootor innovaatilisus.
Äripäeva konverentsil Äriplaan 2014 oli koos ärimaailma koorekiht. Küsisime ettevõtjatelt, mis nipiga ja kuidas saaks Eesti oma majanduskasvu veidi turgutada.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.