Eesti Energia Pressiesindaja Eliis Vennik märkis, et valitsuse plaanitav automaksu muudatus toob ettevõtjale kaasa ebaproportsionaalseid kohustusi.
„Praktilise näitena võib tõstatada küsimuse, kas elektriliinide tormikahjustuste likvideerimiseks valvel olev töömees võiks väljakutsele sõita kodust või ta peab alati ettevõtte juurest startima,“ märkis Vennik viidates sellele, et eelnõu seletuskirjas on toodud nõue, et auto peab tingimata olema pargitud ettevõtte juures, mitte töötaja kodus.
Pressiesindaja märkis, et eelnõu näeb ettevõtjale ebaproportsionaalseid kohustusi, mida tuleks enne eelnõu vastuvõtmist oluliselt täpsustada. Ta lisas, et planeeritav muudatus tooks kaasa nii maksu- kui ka administratiivse koormuse tõusu. „Hoiame eelnõu arengutel silma peal ning oleme valmis olemasoleva üldkasutatavate autode erasõitudeks kasutamise korra seadusemuudatuse valguses üle vaatama,“ teatas ta.
Äripäev küsis autoparki omavatelt ettevõtetelt, mida nad arvavad valitsuse plaanist vähendada sõiduauto kasutamise eest makstavat hüvitist.
Seotud lood
Eggera OÜ omanik ja endine siseminister Olari Taal on veendumusel, et Eesti maksukeskkond vajab luksusmaksu.
AS G4S Eesti juhatuse liige Artjom Sokolov on arvamusel, et automaksust põletavam on ettevõtjatele 1000euroste tehingute deklareerimiskohustus.
Firmaauto kasutamise regulatsiooni mõte on lihtne: kui soovite maksudest täielikult vabaneda, tuleb ka tõestada, et tehakse töösõite, ütles rahandusminister Jürgen Ligi.
Valitsuse plaan muuta isikliku sõiduauto kasutamise eest makstava hüvitise maksuvabastust, autoga seotud kuludelt sisendkäibemaksu mahaarvamise korda ning tööandja ametiauto erisoodustuse maksustamise korda on esile kutsunud ettevõtjate pahameele.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.