• OMX Baltic−0,3%269,99
  • OMX Riga−0,12%872,83
  • OMX Tallinn−0,4%1 725,97
  • OMX Vilnius−0,25%1 042,27
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,95%8 226,71
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,16
  • OMX Baltic−0,3%269,99
  • OMX Riga−0,12%872,83
  • OMX Tallinn−0,4%1 725,97
  • OMX Vilnius−0,25%1 042,27
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,95%8 226,71
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,16
  • 29.10.13, 15:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ligi: maksusoodustustel on kusagil ka piir

Firmaauto kasutamise regulatsiooni mõte on lihtne: kui soovite maksudest täielikult vabaneda, tuleb ka tõestada, et tehakse töösõite, ütles rahandusminister Jürgen Ligi.
"Eesmärgid on püstitatud – auto kui palgalisa maksustamine peab olema sarnasem rahapalgaga ja auto firmasse ostmine ei tohi olla nii palju soodsam kui endale ostmine," rõhutas minister online-intervjuus Äripäeva lugejatele vastates.
Meetmed on üsna lihtsad, aga kui maksudest täielikult vabaneda soovitakse, tuleb paraku ka tõestada, et tehakse vaid töösõite, lisas ta.
"Enamikus Euroopas ei loeta sõiduautot üldse tootmissisendiks ja mingit maksutagastust ei ole, on hoopis automaks lisaks, samuti pidev ettevõtte tulumaks ja astmeline tulumaks," tõi Ligi näiteid. "Neid me ei toeta, aga maksusoodustamisel on kusagil paraku ka meie jaoks piir," lisas ta.
Ligi märkis veel, et maksudeklaratsioonide järgi maksab jõukaim detsiil pea poole kogu tulumaksust ning tegelik tulumaks algab alles viiendast detsiilist. "Aga et makse ka jõukamad vältida ei saaks, selle kallal näeme vaeva. Eks ka firmaautode erasõitudeks kasutamise maksustamise normaliseerimine läheb sinna ritta, samuti kõikvõimalike erisoodustuste kaotamise ettepanekute tõrjumised."
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 22.10.13, 09:37
AMTEL hoiatab
Valitsuse kavatsusel teha maksumuudatusi autode kasutamise osas on AMTELi arvates majandust tervikuna pärssiv mõju.
Uudised
  • 27.11.13, 15:17
Autode maksu- muudatused uuel ringil
 Rahandusministeerium saatis kooskõlastamiseks autode käibemaksu tagastamise piiramise täiendatud eelnõu.
Arvamused
  • 23.10.13, 07:12
ÄP: autode maksumuudatus lööb valusalt
Valitsuse plaan muuta isikliku sõiduauto kasutamise eest makstava hüvitise maksuvabastust, autoga seotud kuludelt sisendkäibemaksu mahaarvamise korda ning tööandja ametiauto erisoodustuse maksustamise korda on esile kutsunud ettevõtjate pahameele.
Uudised
  • 23.10.13, 14:54
Eesti Post: pole piisavalt infot autode maksumuudatuse kohta
AS Eesti Post väliskommunikatsiooni juht Kadri Tonka nentis, et Eesti Postil ei ole täna piisavalt infot, et kommenteerida valituse plaanitavat autode maksumuudatust.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele