AS G4S Eesti juhatuse liige Artjom Sokolov on arvamusel, et automaksust põletavam on ettevõtjatele 1000euroste tehingute deklareerimiskohustus.
“See samm tähendaks G4Si-suurusele ettevõttele vähemalt 25 000 eurost, mitte mingit lisaväärtust toovat kulutust raamatupidamisprogrammi arendusse,“ märkis Sokolov.
Tema hinnangul on ettevõtjate jaoks rahandusministeeriumi planeeritav üle 1000euroste tehingute deklareerimiskohustuse nõue märksa olulisem nii töökorralduses kui kulubaasis. Ta rõhutas, et on küsitav, kas riik suudaks tagada, et nende andmete käitlemisel on kaitstud ettevõtete ärisaladus.
Olukorras, kus auto sisendkäibemaksust mahaarvamise vähendamine on alles projekti staadiumis ning pole läbinud riigikogus esimest lugemistki, pole G4S enda tarbeks analüüse teinud.
Äripäev küsis autoparki omavatelt ettevõtetelt, mida nad arvavad valitsuse plaanist vähendada sõiduauto kasutamise eest makstavat hüvitist.
Seotud lood
Eesti Energia Pressiesindaja Eliis Vennik märkis, et valitsuse plaanitav automaksu muudatus toob ettevõtjale kaasa ebaproportsionaalseid kohustusi.
Eggera OÜ omanik ja endine siseminister Olari Taal on veendumusel, et Eesti maksukeskkond vajab luksusmaksu.
Valitsuse plaan muuta isikliku sõiduauto kasutamise eest makstava hüvitise maksuvabastust, autoga seotud kuludelt sisendkäibemaksu mahaarvamise korda ning tööandja ametiauto erisoodustuse maksustamise korda on esile kutsunud ettevõtjate pahameele.
OG Elektra AS omaniku Oleg Grossi hinnangul on maksukeskkonna muudatustest rääkides selgelt kõige kriitilisemas olukorras tööjõumaksude alandamine.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.