AS Eesti Post väliskommunikatsiooni juht Kadri Tonka nentis, et Eesti Postil ei ole täna piisavalt infot, et kommenteerida valituse plaanitavat autode maksumuudatust.
„Täna pole meil piisavalt infot ega selgitusi võimaliku maksumuudatuse kohta selles osas, mis puudutab põhitegevuses kasutatavaid tarbesõidukeid. Seepärast on meil keeruline kommentaari anda,“ teatas Tonka.
Eilsel Soraineni ärihommikul nentis rahandusminister Jürgen Ligi, et Eestis on levinud luua auto ülalpidamiseks ettevõte. Selle kohta ei osanud Tonka midagi arvata, kuna Eesti Postil selline praktika puudub.
„Võibolla oskavad sellele küsimusele vastata pigem ettevõtted, kus on väiksemad autopargid, mis koosnevad peamiselt sõiduautodest. Eesti Posti autopargis on üle 400 sõiduki ning oleme sellega ilmselt üks suurimaid Baltikumis, kuid meie autodest enamiku moodustavad siiski kaubikud,“ märkis Tonka.
Äripäev küsis autoparki omavatelt ettevõtetelt, mida nad arvavad valitsuse plaanist vähendada sõiduauto kasutamise eest makstavat hüvitist.
Seotud lood
„Kuidas iganes me ei vaata, raha määrab majanduslikus heaolus palju ja kui me sellesse üleolevalt suhtume, viib see selleni, et meid siin Eestis enam ei ole ja tulemuseks on vaesuse ümberjagamine,“ ütles Jürgen Ligi.
Eesti Energia Pressiesindaja Eliis Vennik märkis, et valitsuse plaanitav automaksu muudatus toob ettevõtjale kaasa ebaproportsionaalseid kohustusi.
Eggera OÜ omanik ja endine siseminister Olari Taal on veendumusel, et Eesti maksukeskkond vajab luksusmaksu.
AS G4S Eesti juhatuse liige Artjom Sokolov on arvamusel, et automaksust põletavam on ettevõtjatele 1000euroste tehingute deklareerimiskohustus.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”