• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,68%38 799,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,68%38 799,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 19.11.13, 11:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõesaar: müügiinfo peab olema tajutav

Reklaamides rakendatav sõnakasutus võib osutuda ultimatiivseks, ütles tarbimiskeskkonna arengu konverentsil Eesti Reklaaminõukogu liige Andres Jõesaar.
"Reklaamikeel ei ole päris meie kõnekeel," ütles Jõesaar. "Aga siiski me ei usu kõike sõna-sõnalt, mida reklaamis öeldakse. Parim, esimene, kindlaim, suurim - kõik need mõisted. Me võiksime olla korrektsed."
Jõesaare sõnul võib auto ostmisel palju sõltuda ka usust nii müüjasse kui keskkonda, sest tugeva aluse paneb usaldusväärsus. Autoturul on kultuuriruumi tõlgendamine oluline ja teatud keskkonnad loovad usaldusväärsuse, teised jällegi mitte.
Samuti tõstatas Jõesaar eetilisuse küsimuse, mida näitlikustas laste kasutamisega autoreklaamis. Kui esineja küsis saalis viibijatelt, kas nende hinnangul tundus esitatud reklaamiklipp seaduslik või mitte, suutsid kindla seisukoha võtta vaid üksikud.
"Minu isiklik arvamus, et tegemist on väga kahetsusväärse reklaamiga. Tegemist on laste kasutamisega reklaamis. Laste kasutamine iseenesest ei ole saatanast, nad on meie tulevik. Aga luua lastes tunnet, kus laps seda reklaami nähes või kuuldes tunneb, et ta on alavääristatud, on väga kahetsusväärne. Selliseid reklaame ei tohiks teha," kommenteeris Jõesaar.
Autoturu korrastamise lahendusena nägi Jõesaar sektori eneseregulatsiooni, kus osapooled panevad omavahel tegutsemispiirid ja -reeglid paika. Kui see ei peaks õnnestuma, tuleks pöörduda riikliku regulatsiooni poole, mille kõrgema vormina võib võtta Euroopa Liidu regulatsiooni. Kui ka sellest ei tule lahendust, võib lahenduste pakkumine hakata liikuma juba omakohtu kätte. "Nii nagu Eesti ajal juhtus mustlastega, kes hobust parseldades said talumeeste käest peksa," näitlikustas esineja.
Jõesaare hinnangul oleks turu korrastamine ja reguleerimine vajalik kõigile, sest mõtelda tuleks ka kaugemale kui ainult autoostu moment. "Kui võtta aluseks isegi tänased seadused ja järelvalve teostamiseks viia tehingu juurde üks inimene maksu- ja tolliametist, tarbijakaitseametist ja kaitseliidust, kes jälgiks tehingut püssirohu saatel, võib-olla siis läheks paremaks, võib-olla jääks pättusi vähemaks," märkis ta. Jõesaare sõnul pooldatakse riigis pigem kulude ja kontrollijate vähendamist, mistõttu tuleks rohkem suunata pilk eneseregulatsiooni juurde.
Küsimuse peale, millist reklaami tohiks või tuleks teha, vastas reklaaminõukogu esindaja, et õige reklaam peaks olema tähelepanu püüdev, inimesega õiges keeles kõnelev ja iha tekitav.

Seotud lood

Uudised
  • 19.11.13, 12:53
Sillat: skeemitaja suudab auto hinna nulli viia
Suure osa kasutatud autode pettustest moodustavad käibemaksupettused ja odomeetrinäitude korrigeerimine ja avariilisuse varjamine, ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
Uudised
  • 19.11.13, 12:25
Priske: kasutatud autode turul ei saa eetilisest ärist rääkida
Täna Tallinnas toimuval rahvusvahelisel tarbimiskeskkonna arengu konverentsil „Väljakutsed tarbimiskeskkonnas – kasutatud autode turg“ nenditi, et kasutatud autode turul ei saa paraku eetilisest ärist rääkida.  
Uudised
  • 03.12.13, 07:52
Loe, kuidas müüa kasutatud autot
Tarbijakaitseamet koostas juhised, mida kasutatud autode müügil ja ostul silmas pidada.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 15:51
Rail Balticu hetkeseis: milliseid jaamu ehitatakse ja millal need valmivad
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele