Euroopa Komisjon on selgelt mõista andnud, et Rail Baltic pole selline projekt, mis on kivisse raiutud – kui sellega hakkama ei saada, läheb raha mujale, ütles täna Tallinnas Euroopa Komisjoni asepeasekretär Henrik Hololei.
Reaalsed vajadused on kordades suuremad kui transpordiprojektidele ELi järgmise seitsme aasta eelarves eraldatud 26 miljardit eurot.
"Raha ei jää õhku rippuma ega ootama, see läheb mujale," kommenteeris Hololei Leedu valitsuse jahedust raudteeprojekti vastu. "Mõned miljardid jäävad siia regiooni panemata."
Leedu kõrval on suur küsimärk, milline saab olema Läti uue valitsuse suhtumine Rail Balticusse, lisas Hololei võrrandisse veel ühe võimaliku muutuja. "Uus valitsus ei pruugi olla seda meelt, et Rail Baltic on hea mõte," ütles Hololei.
Komisjon siin rohkem sekkuda ei saa, pall on liimesriikide poolel. Projekti järgmisele tasandile viimiseks on vajalik kolme riigi ühisettevõtte asutamine. Läbirääkimised ei ole lihtsad, möönis Hololei.
Seotud lood
Balti riikidest läbi Poola Saksamaale välja viiv kiire raudteeühendus Rail Baltic tõstaks ka Soome majanduse konkurentsivõimet, luues alternatiivkanali meretranspordile, mis väävlidirektiivi jõustudes tuntavalt kallimaks läheb, kirjutas läinud nädalal Soome majandusleht Kauppalehti.
Läti peaminister Valdis Dombrovskis astub Riias Maxima kaupluses toimunud suurõnnetuse tõttu tagasi.
Eesti Raudtee juhatuse esimehe kohalt Läti Raudtee peainseneriks tõusnud Kaido Simmermanni sõnul toetab Leedu valitsus ja Raudtee Rail Balticu rajamist, kuid tegelikult toimub midagi muud.
Ajaleht Financial Times kirjutab, et 2006. aastast vinduv Leedu Visaginase tuumajaama projekt, milles kavandatavalt osaleksid ka Eesti ja Läti, on veel üks kinnitus, kui visalt koostöö Balti riikide vahel tegelikult laabub.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.