Eilsel Rail Balticu rakkerühma kohtumisel jõudsid Eesti, Läti ja Leedu esindajad arusaamale, et Rail Balticu ühisettevõtte asutamise ajagraafik ei võimalda ettevõtte asutamist 1. jaanuariks 2014.
Samas soovivad osapooled jõuda ettevõtte loomiseni uue aasta alguses niipea kui võimalik.
Rakkerühma eesistuja Indrek Sirp majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist märkis, et mitmed teemad aktsionäride lepingus vajavad veel täpsustamist, kuigi paljudes punktides on saavutatud konsensus. “Seisukohtade ühtlustamine läbirääkijate vahel on osutunud arvatust keerukamaks, seega ei suuda me püsida algselt väljapakutud ajagraafikus, mille kohaselt oleks Rail Balticu ühisettevõte asutatud hiljemalt tuleva aasta 1. jaanuariks,” ütles Sirp.
Lõppenud läbirääkimisvooru põhiteemadeks olid Rail Balticu projekti elluviimise faasid, äriplaani koostamise põhimõtted ning ettevõtte juhtorganite pädevus ja kohutustused. Läbirääkimisi jätkatakse tuleval nädalal Vilniuses.
Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse. Rail Baltic on osa Põhjamerest Läänemereni ulatuvast Euroopa põhitranspordikoridorist.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts leidis, et Balti riikide võimetus Rail Balticu trassi osas koostööd teha loob kunstlikke takistusi ning võib saata Euroopa otsustajatele halva signaali.
Rail Balticu Eesti projektijuht Indrek Sirbi sõnul on oluline Rail Balticu arendamisega kiiresti edasi minna, et tagada Euroopa Liidu poolne kaasrahastus.
Bukarestist Hiina RV valitsusjuhi Li Keqiangiga kohtunud peaminister Andrus Ansip ütles intervjuus Äripäevale, et Hiina tunneb suurt huvi Rail Balticu projekti vastu.
Rail Balticu juhtkomitee otsustas, et senisest enam arvestatakse raudteeühenduse planeerimisel kohaliku rongiliikluse võimalustega.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.