Leedu soovib seni Kaunast läbinud Rail Balticu projekti trassi muuta nii, et raudteeühendus läbiks ka Vilniust, ütles Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp.
"Täna pole veel selgust, kuidas see ettepanek võib mõjutada käimasolevat projekti ning selleks peab Leedu läbi viima täiendava uuringu,“ ütles Sirp majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahendusel.
Ministeeriumi teatel on osapooled enamikes küsimustes jõudnud kokkuleppele, mis puudutab Balti riikide töögruppide vahelistes kõnelustes raudteeühenduse Rail Baltic aktsionäride lepet.
Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.
Seotud lood
Euroopa Komisjon on selgelt mõista andnud, et Rail Baltic pole selline projekt, mis on kivisse raiutud – kui sellega hakkama ei saada, läheb raha mujale, ütles täna Tallinnas Euroopa Komisjoni asepeasekretär Henrik Hololei.
Eesti Raudtee juhatuse esimehe kohalt Läti Raudtee peainseneriks tõusnud Kaido Simmermanni sõnul toetab Leedu valitsus ja Raudtee Rail Balticu rajamist, kuid tegelikult toimub midagi muud.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.