A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi kinnitusel panustavad nad tänavu ekspordile.
Eesti turul on Noobi sõnul lagi saavutatud – mullu langes Eesti õlleturg 4% ja mittealkohoolsete jookide turg 5% – ning kasv saab tulla ainult edukast müügist väljaspool koduturgu.
"Jätkame sel aastal eksporti Euroopasse ja uusi turge näeme endistes SRÜ ja idabloki riikides," ütles ta. Noop lisas, et ekspordis panustatakse ennekõike jookidele nagu long-drink ja siider, kus konkurents on oluliselt väiksem.
Tartu joogitootja võtab nendele turgudele täiendavalt tööle ekspordijuhi. "Uue ekspordijuhi ülesanneteks on uute partnerite leidmine endiste SRÜ ja idabloki riikide turgudel," ütles Noop.
A. Le Coq teeb tema sõnul tööd oma brändide A. Le Coq, Fizz ja Gin Long Drink müügi ja turundusega. Allhanke ja jaekettide omatoodete (private label) osakaal ekspordis on minimaalne.
Eelmisel aastal kasvas A. Le Coqi ekspordikäive 19% tänu siidri ja long-drinki müügile Euroopas. Müük välisturgudele moodustas 14% ettevõtte käibest. A. Le Coq eksportis mullu kokku üle 21 miljoni liitri jooke.
Euroopasse ekspordib A.Le Coq peamiselt õlut, siidrit ja long-drinke, edukaimad müügiartiklid on Gin Long Drink, Fizz siider ja uuenenud kokteilijoogid klaaspudelis.
A. Le Coqi toodete sortimendis on kümme tootegruppi, neist suurimad õlu, vesi, mahl ja karastusjook.
Seotud lood
Saku õlletehase tootmismaht oli eelmisel aastal ühel ajaloo kõrgemal tasemel – ligi 80 miljonit liitrit, jäädes alla vaid tarbimisbuumi aegse 2006. aasta rekordile.
Sel nädalal jõuab A. Le Coq Premium Kanada suurlinnade jaemüügikettidesse, peamise sihtgrupina näeb Eesti õlletootja Kanada eestlasi.
A. Le Coqi juhatuse liige Tarmo Noop kinnitas, et õllehind kerkib aktsiisitõusu võrra, aga rohkem ei ole tehasel plaanis hindu kergitada.
Eesti suurim joogitootja A. Le Coq andis Olvi Grupi 2011. aasta 26,7 miljoni eurosest tegevuskasumist ligi poole ehk 13 miljonit eurot. Võrreldes aasta varasemaga on Eestist saadava kasumi osakaal kasvanud 10 protsendipuntki võrra.
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.