A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi hinnangul joogiturg tänavu tõenäoliselt ei kasva ning jääb mullusele tasemele. Eelmist aastat mõjutasid kehv suvi ja tarbimise langus.
“Esiteks mõjutab sel aastal tootjaid ja tarbijaid lahja alkoholi aktsiisitõus," ütles Noop. "Teiseks mõjuriks on poliitiline risk, kuna Eestis on valimisaasta ja tõenäoliselt tahetakse piirata või reguleerida õlle, energia- ja karastusjookide tarbimisega seonduvat. Kolmandaks kallinevad mitmed joogitööstuse toorained, mis on pikaajaline ja püsiv trend seoses rahvastiku kasvuga maailmas; neljandaks tõuseb energia hind,“ loetles Noop.
Ta nimetas ka turundusriski, sest tootjatel on palju raskem oma sõnumeid tarbijateni viia - ostjad on killustunud eri kanalite vahel ning uusi tarbijaid on aina raskem juurde võita. “Joogituru ainukeseks tundmatuks muutujaks jääb suvi ning kui see tuleb mullusest parem, ennustan joogiturule kasvu,“ lisas Noop.
Noop ütles, et lõppenud aasta oli A. Le Coq’ile joogituru keskmisega võrreldes oluliselt edukam. “Kindlustasime liidripositsiooni veelgi, samal ajal kui õlleturg kukkus 4% ja mittealkohoolsete jookide sektor kahanes 5%,” sõnas Noop. “A. Le Coq’i õllemüük mullu ei kahanenud, hoidsime 2011. aasta taset."
Noobi sõnul võitsid nad kõige rohkem mahlatootmises, kus turg kukkus 9%, kuid A- Le Coq kasvas 2%, ning veesegmendis, kus turg ei kasvanud, kuid nemad said juurde 13% turgu..
A. Le Coq’i käive kasva eelmisel aastal 5%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi kinnitusel panustavad nad tänavu ekspordile.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.