Premia Foodsi neljanda kvartali auditeerimata konsolideeritud käive oli 19,6 miljonit eurot, mis on võrreldes aastatagusega nõrgem tulemus. Eelmise aasta 12 kuu kokkuvõttes oli Premia käive võrreldes 2011. aastaga 2,1% madalam, teatas firma börsile.
Premia 2012. aasta neljanda kvartali auditeerimata konsolideeritud käive oli 19,6 miljonit eurot, aastatagusele tulemusele jäi see alla 0,4 miljoni euro ehk 1,8protsendiga. 2012.aasta 12 kuu kokkuvõttes oli Premia Foodsi käive 86,4 miljonit eurot, mis jäi 2011.aasta tulemusest maha 1,9 miljoni euro ehk 2,1% võrra. Võrreldes 2011.aastaga kasvas Premia Foodsi käive nii 4.kvartalis kui ka 12 kuu kokkuvõttes Baltikumi turgudel ja külmkaubasegmendis.
Jäätisesegment jäi 12 kuu kokkuvõttes mullusele tulemusele alla 5 % võrra, mis arvestades jäätise peamisel müügiperioodil ehk 2.-3. kvartalis kõikidel sihtturgudel valitsenud ebasoodsat ilma oli pigem positiivne tulemus.
Külmutatud toodete segment oli Premia 2012.aasta edukaim ärisegment. 4.kvartalis näidatud ligi 16%-lisse käibekasvu ning aasta kokkuvõttes saavutatud 8,7%-lisse müügikasvu andsid oma panuse kõik Balti riigid, enim aga kasvasid käibed võrrelduna 2011.aastaga Lätis ja Leedus. „Külmkaubasektor taastub kõigil Premia sihtturgudel endiselt majanduskriisist ja inimeste hinnatundlikkus on suur. 4.kvartalis alustas Premia ka Venemaal esimeste külmkaubatoodete müügiga,” kirjutas firma enda aruandes.
Kala ja kalatoodete sektorit tervikuna jäi 2012.aastal iseloomustama langenud toorkala hind, mis avaldas ka otsest mõju Premia kalasegmendi käibele. Samas, kui vikerforelli turuhind kukkus 13 %, vähenes Premia kalasegmendi käive 2012.aasta kokkuvõttes 8,6 % võrra ja koguseliselt kasvas müük 2012.aasta kokkuvõttes 2% võrra.
2012.aasta 4.kvartalis ja 12 kuu kokkuvõttes kasvas Premia käive kõigi Balti riikide turgudel ja nii 4.kvartali kui aasta kokkuvõttes näitas suurimat käibekasvu Läti turg, järgnesid Leedu ja Eesti turud. 2012.aasta kokkuvõttes teenis Premia Balti turgudel 2 miljoni euro võrra suurema käibe kui 2011.aastal. Kui Soomes avaldas käibele mõju langenud toorkala turuhind, siis Venemaal toimusid 2012. aasta jooksul suured ümberkorraldused tooteportfellis eesmärgiga keskenduda kasumlikkusele.
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.