Kiviõli Keemiatööstus hakkas aasta algusest koostöös Reola Gaasiga oma veokites kasutama autogaasi.
Autogaasi, täpsema nimetusega LPG-d (liquid petrol gas), kasutamise põhjuseid oli keemiatööstuse keskkonnadirektori Alar Kalamehe sõnul peamiselt kaks. „Muidugi on LPG kasutuselevõtmine ettevõttele oluline majanduslikust aspektist. Vähemtähtis ei ole see otsus aga ka keskkonnaalaselt,“ rääkis Kalamees.
Majanduslikust seisukohast on sääst samuti kriitilise tähtsusega. Tänasel kütuseturul võimaldab kõige rohkem säästa just LPG. Reola Gaasi tegevjuht Jaanus Mumm kinnitas, et just seepärast ongi LPG-d lisaks erasektorile jõuliselt üle võtmas ka tööstusettevõtted.
„Diislimootoriga autole LPG seadme paigaldamisega asendatakse diislist 20-30% LPG-ga ja LPG on ~45% odavam võrreldes diisliga,“ selgitas Mumm. „Kuna LPG kulu on sama suur kui diislikulu, siis saavutatakse kokkuhoid keskmiselt 15%. Sellest lähtuvalt tasub gaasiseadme paigaldus ära juba väga lühikese ajaga.“
Kiviõli Keemiatööstuse transpordijaoskonna juhataja Ervin Küttise sõnul on tegelik kokkuhoid lubatust aga veelgi suurem. „Võib öelda, et gaasiseadmega veokitel on kokkuhoid isegi 20–25%,“ kommenteeris uue kütuse kasutusse võtmist Küttis. „Positiivne üllatus oli aga, et pärast gaasiseadme paigaldust lisandus veokile tuntavalt võimsust. See on meelepärane juhtidele, kes alguses olid gaasi suhtes väga skeptilised.“
Alexela Grupi ettevõte Reola Gaas rajas 2012. aastal neli uut gaasitanklat ning tanklavõrgustik laieneb ka sel aastal 5-7 tankla võrra.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.