Rahandusministeeriumile laekus eelmisel aastal 76 riigihanke järelevalvemenetluse algatamise taotlust, ministeerium viis läbi 54 menetlust ja 22 korral keeldus algatamisest.
Riikliku riigihangete järelevalvajana on ministeeriumil õigus riigihankemenetlus osaliselt või täielikult kehtetuks tunnistada, teha ettekirjutus rikkumiste lõpetamiseks ja kohtuvälise menetlejana õigus karistada seadust rikkunud isikut rahatrahviga. Möödunud aastal läbi viidud 54 järelevalvemenetluses tuvastati seaduse rikkumine 23 korral. Kõige rohkem eksisid hankijad õige hankemenetluse liigi valikul. Teine peamine viga oli juba sõlmitud hankelepingu tingimuste hilisem muutmine.
„Vaidlustuskomisjoni vaidlustuste ja järelevalvele taotluste arv on viimastel aastatel jäänud stabiilselt samaks ja see viitab heale riigihanke praktikale,“ ütles rahandusministeeriumi asekantsleri ülesandeid täitev Agris Peedu. „Probleemid tekivad siis, kui hankija ei korralda hankeid regulaarselt või seab ostule erinevaid pisitingimusi, mis muudavad selle keeruliseks nii pakkujale kui lõpuks hankijale endale.“
Rahandusministeerium tegi kuus plaanilist järelevalvemenetlust, et kontrollida väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse liigi valiku õiguspärasust. Kontrolliti 13 riigihanget ja seitsmel juhul tuvastati vale menetlusliigi valik. „Plaanilise järelevalvega püüame tähelepanu koondada konkreetsele probleemile tervikuna. Selle aasta eesmärgiks on plaanilise järelevalve tegevust oluliselt tõhustada,“ märkis Peedu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.