Eesti kapitalil põhinev mööblitootja Sarkop saavutas möödunud majandusaastal jõulise ekspordi toel 60% käibe kasvu.
Tallinna lähistel Jüris asuv ning sajaprotsendiliselt Eesti kapitalile kuuluv eritellimusmööbli tootmisettevõte Sarkop kasvatas möödunud majandusaastal käivet 59 protsenti, 7,85 miljoni euroni. Käibe kasvu taga oli ettevõtte jätkuv panustamine ekspordile, 2012. aastal moodustas kogu eksport 95% ja Soome ligikaudu 90% kogukäibest. Samuti oli möödunud aasta ettevõttele rekordiline kasumi poolest.
“Need on auditeerimata andmed, aga kasum jääb 5% kanti,” sõnas firma juhatuse esimees Priit Kerma. Ettevõte kavatseb tõenäoliselt maksta ka dividende.
Uus investor. Kerma sõnul oli eelmine aasta paljuski tähenduslik. “Ajaloo parimate majandustulemuste taustal kaasasime edasise laienemise ja ekspordi kasvu kindlustamiseks omanikeringi tugeva taustaga pikaajalise investori,” täpsustas Kerma. Investoriks on Toivo Annuse kaasosalusega Scanarius OÜ. Lisaks Scanariusele on Sarkopi aktsionärid Priit Kerma ja Ermet Tari.
Selle aasta plaan on minimaalselt 10protsendiline kasv. “Kasvada sellises tempos nagu eelmisel aastalgi. Rohkem lihtsalt ei ole mõistlik, siis hakkab klienditeenindus kannatama. Maksimumkasv, mida me näeme, on suurusjärgus 25 protsenti,” ütles Kerma.
Kasvu prognoositakse Kerma sõnul ekspordist. “Paraku. Hea meelega teeks Eestisse ka tööd, aga ei ole sobivaid ehitusobjekte, kuhu tooted võiksid sobida. Me ei konkureeri väikeste objektidega, kus väiksemad ettevõtted, kes on ka konkurendid mingil määral, suudavad pakkuda kliendile madalamat hinda. Meie organisatsioon lähtub kvaliteedinõuetest, millest me taganeda ei saa,” sõnas Kerma.
Laienemine. Ettevõte kavatseb pisut suurendada töötajaskonda. Eelmisel aastal kasvas see 72-lt 77-le. Sellel aastal on plaanis juurde palgata vähemalt kaks inimest.
“Kontori poole peal on silmapiiril projekteerimistarkvara, seadmete koha pealt ei ole lõplikku otsust langetatud, aga selle aasta plaan on investeerida 200 000–3000 000 eurot,” kinnitas Kerma.
2012. aastal toimus oluline murrang ka tootearenduses, kui turule toodi akustiliste kontorilahenduste sari Into, mis võimaldab kontoripindu kergesti liigendada eraldi töökohtadeks, väikesteks nõupidamisruumideks ning avatud kontori pindadeks.
Kui Eestis võib Sarkopi väljatöötatud lahendusi näha näiteks Kumus, Radisson Blu hotellides, Swissotelis, Swedbankis, Skype’is ning EMT/Elioni esindustes, siis piiri taga tarniti terviklikke sisekujunduslahendusi muu hulgas Montoni kauplusele Peterburis, Radisson Blu Plaza hotellile Helsingis, Scandicu hotellidele Helsingis ning Tamperes ja Helsingi Ülikoolile.
Taust
Skype’i üks asutajatest Toivo Annus investeeris oma äripartneriga miljoneid eurosid ettevõttesse Sarkop. Kapitali kaasamise käigus suurendati ettevõtte omakapitali miljoni euro võrra ning kaeti kõik võlakohustused. 2010. aasta majandusaasta aruande järgi oli Sarkopil laenukohustusi ligi 60 miljonit krooni.
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.