Välisturistid jätsid mullu Eestisse pea miljard eurot, mis tähendab ligi 6%st aastakasvu.
Kuna väliskülastajate koguarv suures 0,5%, siis tulenes ekspordikasv Eesti Panga statistikaosakonna metoodiku Andres Kerge sõnul suures osas külastajate struktuuri muutustest (mitmepäevakülastused vs. ühepäevakülastajad, Venemaalt vs. Euroopa Liidu riikidest pärit külastajad) kui ka hinnakasvust Eestis.
Reisiteenuste import (Eesti elanike kaupade ja teenuste ostud välismaal) oli esialgse hinnangu järgi 2012. aastal 607 miljonit eurot, mis on 5% suurem kui 2011. aastal.
2012. aastal külastasid väliskülalised Eestit 5,3 miljonil korral ja Eesti elanikud külastasid välisriike 3,8 miljonil korral. Väliskülaliste arv muutus 2011. aastaga võrreldes väga vähe, samas kui eestlaste reiside arv suurenes 2%. Väliskülalised kulutasid Eestis mitmesugustele kaupadele ja teenustele kokku 947 miljonit eurot, Eesti elanikud tarbisid välismaal reisiteenuseid ja ostsid kaupu 607 miljoni euro eest.
2012. aastal muutus Eestit väisanud külastajate struktuur. 2011. aastal meelitas Tallinna Euroopa kultuuripealinna staatus ja soe suvi Eestisse rekordiliselt palju külalisi Euroopa Liidu riikidest. 2012. aastal kahanes sealt pärit külastuste arv aga ligi 7%, sh olulisemast partnerriigist Soomest 3% ning teistest Euroopa Liidu riikidest keskmiselt üle 10%. Samal ajal suurenes Venemaalt ja teistest SRÜ riikidest pärit külastuste arv vastavalt 31% ja 27%. See aitas I ja IV kvartalis vähendada hooajalisust Eesti turismisektoris ja suurendada Eesti majutusasutuste hõivatust.
Ööbivad külastajad moodustasid veidi üle poole külastajate üldarvust ja keskmine külastusaeg oli 4 päeva.
Eestlaste välisreiside arv kasvas 2012. aastal 2% ja erinevaid riike külastati kokku üle 3,8 miljoni korra. Välisriikide külastamiste arv ei lange kokku reiside arvuga, sest ühel välisreisil võib külastada mitut välisriiki. Varasema uuringu kohaselt külastati ühel välisreisil keskmiselt 1,7 riiki.
Eestlased külastasid enim Euroopa Liidu riike, kokku 2,9 miljonit korda (sh Soomet üle 1 miljoni korra), mis on 13% rohkem kui 2011. aastal. Järgnes Venemaa 424 000 külastusega, mida on võrreldes aastatagusega 29% vähem. Populaarsemate sihtriikide hulka, kuhu eestlased tegid enam kui 100 000 külatust, jõudsid Läti, Rootsi ja Saksamaa ja kõrval uute riikidena ka Leedu ja Norra.
Autor: 1706-aripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.