Siim Kallase kabinetiülema Henrik Hololei sõnul on Estonian Airil parem esitada Euroopa Komisjonile võimalikult palju materjali ja olla avatud.
”Igasugused konkurentsi- ja riigiabiga seotud juhtumid, mis on olnud – alati on mõtet olla informatsiooni edastamisel avatud. Pole mõtet kinni hoida, kõik tuleb nagunii välja," sõnas Hololei. "Parem alati edastada see informatsioon, mis vajalik, see on tihtipeale ka endale kasulik. See, kuidas seda edastada ja kes on vahepeal nõustajad, see on juba strateegia küsimus, mida üks või teine ettevõte valib – olgu see Eesti Õhk või keegi kolmas."
Tema sõnul on eestlastel kombeks olla pigem avatud ning sellest on alati kasu.
Täna kirjutas Delfi, et Estonian Air on valitsuse heakskiidul palkamas Brüsselis advokaadibürood, mis aitaks ettevõttel Brüsseli "koridorides" oodatud tulemust saavutada.
Hololei sõnas, et on äärmiselt tavaline, et igasuguste konkurentsivaldkondadega seotud juhtumite puhul kasutataske ka täiendavaid konsultatsioone ja erinevaid advokaadibüroosid, kellel on pikaajaline kogemus nii konkurentsijuhtumite lahendamisel kui ka Brüsseli "koridoris" asjatamisel.
”Kui see tõesti nii on – siis tavaliselt iga case'iga on seotud nõustajad, konsultandid, advokaadibürood. Lihtsalt, eks see nõuab teatud oskusi, kogemusi, kuidas siin asjatama peab,” sõnas Hololei. ”See on tavaline asi, vaatame kas või, kuidas airBaltic oma probleemi lahendab. Siin ei ole midagi uut." Hololei sõnul ei tasu sellest ka mingeid järeldusi teha.
Hololei sõnas, et informatsiooni vahetamist saab lähiajal päris palju olema. ”Ega muud polegi teha, kui oma argumendid võimalikult hästi esitada ja üritada veenda, et tegemist ei ole riigiabiga, mis ei ole lubatud,” kinnitas Hololei.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Läti lennufirma airBaltic ületas esialgsed ärimuutuse prognoosid ning suundub kasumisse.
Majandusministeeriumi asekantsleri Ahti Kuninga sõnul annab Euroopa Komisjoni riigiabimenetlus Eesti riigile hea võimaluse seletada lahti ettevõtte ja selle omanike senine tegevus.
”Minust oleks vale seda kommenteerida,” vastas Estonian Airi juht Jan Palmér küsimusele, milline on Estonian Airi päästeplaan. Ta lubas, et järgmise nädala lõpuks saab see valmis.
Estonian Airi ühisfirma loomine mõne välismaise lennukompaniiga oleks Äripäeva hinnangul parim võimalik viis ettevõtet päästa. Iseküsimus, mida on Eestil partnerile pakkuda ning kust tuleb uue ettevõtte loomise kapital.
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.