USA suured pangad, sealhulgas JPMorgan Chase ja Citigroup, on hädas kesise laenunõudlusega, mis on viinud väljaantud laenud viie aasta madalaimale tasemele hoiustega võrreldes.
Pangad on hädas hoiuste pankadesse tungimisega, kui kehv majanduskasv lööb laenuvõtjate nõudlust, vahendab Bloomberg.
Kaheksa suurpanga laenude suhe hoiustesse langes 2012. aasta alguse 87 prtosendilt neljandas kvartalis 84 protsendile. 2007. aastal oli näit 101 protsenti.
Tarbijad ja ettevõtted ei julge riskida enne, kui on näha äri paranemist vaatamata sellele, et Föderaalreserv hoiab intressimäära rekordmadalal, soovides ergutada majanduskasvu. Kui kasutamata hoiused saaks tööle panna, kasvataks see kasumeid ja aidataks majanduse kasvule.
„Enne peame nägema jätkusuutliku majandusaktiivsust, siis suureneb laenamine,“ ütles FBR Capital Marketsi analüütik Paul Miller. „Seni istuvad pangad liigse raha otsas, mida neil ei ole kuhugi panna.“
JPMorgani laenude suhe hoiustesse langes 2011. aasta 66 protsendilt 2012. aasta lõpuks 61 protsendile. Citigroupil kahanes näit 76 protsendilt 70 protsendile ja Bank of Americal 92 protsendilt 84 protsendile.
Laenude suhe hoiustesse näitab seda, kui entusiastlikult pangad laenu annavad. Kõrgem näit annab tunnistust agressiivsemast suhtumisest.
Kaheksa suurpanga osa USA laenudest oli umbes pool ning hoiustest 48 protsenti.
Suurpankade laenuportfell kasvas neljandas kvartalis 3,9 triljonile dollarile. Hoiused aga tegid viie aasta tipu, ulatudes 5,04 triljoni dollarini.
„Inimesed muretsevad,“ ütles Capital Economicsi USA peaökonomist Paul Ashworth. „Keegi ei taha laenu võtta, kõik soovivad raha säästa.“
JPMorgani juht Jamie Dimon hoiatas mullu kirjas aktsionäridele, et uute regulatsioonide kumulatiivse efektina muutuvad laenud raskemini kättesaadavaks ning see muudab majanduse taastumise raskemaks, kui see oleks muidu olnud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.