Internetis tähelepanu püüdjal on aega kolm korda vähem kui varem, tõdes Briti psühholoog Graham Jones Tallinnas toimuval turunduskonverentsil Password inimeste internetis käitumise mustritest rääkides.
„Kui kunagi otsustas internetikasutaja 12 sekundiga, kas lehekülg on talle huvitav või mitte, siis aastal 2012 kulutab ta sellele 4 sekundit," selgitas Jones.
„Mida tahab kasutaja selle ajaga saada?“ küsis Jones. Tema arvates on vastuseks vahetu vaevatasu. „Me peame olema innovatiivsemad,“ selgitas psüholoog, et iga korraga on toimivat lahendust keerulisem leida.
„Tänapäeva tarbija saab Amazonist otsitava raamatu paari hetkega kätte,“ selgitas ta. Seevastu on raamatupood vananenud nähtus, kus raamatu leidmine võtab tohutut aega. Online kogub populaarsust tänu võimele anda kiiret tulemust.
Taustamüra. „Inimesi hakkab tüütama info ülekoormus,“ rääkis Jones. Interneti kasutamisel lülituvad inimese ajus sisse filtrid, mis aitavad tal vajaliku valida ja tähtsusetut ignoreerida. „Küsimus on: kuidas luua märgatavat kohalolekut ja mitte tüütav olla?“ Jones rõhutas vastuses loovuse tähtsust.
Praeguse tarbija vastutulelikkus uutele asjadele lihtsustab Jonesi arvates sisenemist turule uuete toodetega.
"Praegu on Facebook Google otsingu populaarsem sõna,“ rääkis Jones. „Mis teeb Facebooki nii edukaks võrreldes teiste Wikipeedias nimetatud 198 sotsiaalvõrguga?“ küsis Jones. Kui valik on suur, lülituvad sisse põhiinstinktid.
1. Ellujäämisinstinkt. „Valides mädanenud ja värske banaani vahel valib inimene värske. Miks?“ küsis Jones. Eelajaloolisel inimesel oli valik: oodata, kuni asjad kukkuvad ise pähe, või minna nende järele. Puust alla kukkunud banaan võis põhjustada toidumürgistust. Ellu jäid need, kes viitsisid pingutada.
2. Inimesed ei taha oodata. „10 eurot praegu on parem kui 20 eurot õhtul,“ selgitas Jones suurema osa tarbijate eelistust. „See on sama loogika, mis pani inimese puu otsa ronima ootamise asemel,“ lisas ta.
Facebooki edu peitub oskuses vastata nendele kahele instinktile.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.