Kui legendaarne Hollywoodi diiva laulis “Teemandid on tüdrukute parimad sõbrad”, siis Eestis see päris nii ei ole. Vähemalt nii leiab kolm aastat Eestis tegutsenud Kreeka vääriskivi- ja -metallikaupleja Dagazian.
Kui teemant seostub meile millegi kalli ja eksklusiivsega, siis hiljuti võis näha Dagaziani teemantide müügikuulutust ka Äripäeva paberlehes.
Dagazian Group OÜ majandusaasta aruannet vaadates selgub järgmist. Ettevõte on nooruke, loodud Eestis 2009. aastal ning alles 2011. aastal jõudis plusspoolele – kasum oli majandusaasta aruande järgi 33 eurot. Firmal on peale Eesti veel kauplused Küprosel, Kreekas, Tšehhis, Austrias ja Liibanonis.
Kaup Aafrikast. Ettevõtte omanik on kreeklane Krikor Loutvik Dagkazian. Firma Tallinnas Väike-Karja tänaval asuvasse kontorisse helistades vastab müügiga tegelev Anastassia Giakoumatou. “Omanik tegeleb lisaks poodidele ka teemantide müügi ja kauplemisega,” märgib Giakoumatou. Peamiselt tulevad teemandid tema sõnul Aafrikast – kuid vereteemante nende poest kindlasti ei leia, lisab ta naerdes.
“Eesti pole maa, kus ehete vastu nii suur huvi oleks. Meil on suured ja eksklusiivsed ehted, kuid Eesti inimene on veidi tagasihoidlikum ning eelistab odavamat ehet,” selgitab Giakoumatou ettevõtte kasinat kasuminumbrit.
Teine takistus võib olla ka see, et Eestis pole piisavalt pidulikke üritusi, pakub Giakoumatou. Lisaks veel ehete kandmist mittesoosiv ilm. “Siin on üheksa kuud külma ja vihma. Sõrmust ei saa kanda, sest muidu ei mahu kinnas kätte,” räägib ta, kuid nendib, et väike huvi on siiski.
Ajalehes on nad end reklaaminud vaid korra varem. “Mõtlesime, et proovime, äkki äratab tähelepanu,” märgib Giakoumatou, kelle sõnul on Eestis nende põhikliendid Vene turistid.
Usaldus maksab. Sangla juveelisalongi omaniku Jevgeni Kampuse sõnul maksab juveeliäris kõige rohkem usaldus. “Teemandimüügiga on sama nagu Inglise muruga – tuleb niita ja rullida, niita ja rullida, ja nii 400 aastat,” märkis Kampus. “Kui sa lihtsalt tuled ja hakkad müüma ja imestad, miks su käest ei osteta, siis pole midagi imestada. Sa pead olema kohapeal tuntud, et teemante müüa. Sest sa müüd eelkõige ju usaldust,” räägib Kampus.
Kampuse sõnul läheb Sanglal teemandimüük kenasti. “Kui 2008. aastal oli majanduslangus, siis teemandimüük kahanes. Kuid siis algas jälle turul tõus. Aastaga saavutasid teemandid sama müügitaseme mis enne majanduslangust ning 2011 ja 2012 kerkisid hinnad juba üle selle,” lausus Kampus.
Ajalehes teemandimüüki reklaamida on tema hinnangul veidi tavatu – pigem kasutatakse selleks erialaajakirju.
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.