Jaapanit külastas veebruaris mullusest 33 protsenti enam välisturiste, mis on suurim veebruarikuine tulemus alates 1964. aastast. Huvi Jaapani vastu tõstis nõrgenenud jeen, mis kasvatas reisijate ostujõudu, vahendab Bloomberg.
Veebruaris saabus tõusva päikese maale 729 500 turisti võrreldes aastataguse 547 948ga, teatas täna jaapani turismiorganisatsioon.
Turistid naudivad Jaapani valitsuse püüdeid nõrgestada jeeni, et elavdada riigi eksporti, ütles Tokio Chuo ülikooli majandusprofessor Masahiro Yabuta. Valitsus on lubanud majanduse elavdamise meetmeid, mis on saanud peaministri Shinzo Abe järgi nimeks Abenomicsi. See poliitika on aidanud jeenil novembri keskpaigast nõrgeneda 20 protsenti.
„Abenomicsi tagajärkel nõrgenenud jeeni tõttu on paljud välismaised turistid sellest tulu saanud,“ ütles Yabuta. „Hinnad on tegelikult langenud, kui ma kulutan dollarid USA asemel Jaapanis.“
Suurima tõusu tegid Hongkongi turistid. Nende külastused kasvasid 97 protsenti, 56 500-le. Taiwani turiste liikus 74 protsenti rohkem (150 300). Seevastu Hiina, kes on territoriaalvaidluses Ida-Hiina meres asuvate asustamata saarekeste pärast, turiste käis kaks protsenti vähem, 80 900.
Oma mõju võis ka avaldada 2011. Aasta märtsis aset leidnud Fukushima Dai-Ichi tuumajaama õnnetus, mis peletas turiste eemale.
„Turisidele on hinnad mitme aasta madalamal tasemel, isegi maavärina järel,“ ütles Lõuna-Korea turismibüroo juht Aya Kashigawa. Korea turiste liikus Jaapanis 39 protsenti mullusest enam. „Nüüd on jeen nii nõrk, et isegi korea reisijatel on kasulik kulutada raha Jaapanis.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.