Maailma suurima restoraniketi ehk Subway tõid Eestisse tudengid, kes napsasid maailma kiiremini kasvava frantsiisiäri endale poolesaja konkurendi eest.
2006. aastal sõitis Ats Raigla keskkoolipoisina Michigani vahetusõpilaseks. Sõitis teadlikult lahtiste silmadega, et otsida seda "midagi", mida kodus veel ei ole, aga võiks olla.
See "midagi" oli Subway. Kui 1965. aastal laenas 17-aastane Fred DeLuca oma sõbralt 1000 dollarit isikliku võileivaäri alustamiseks, siis pea viis aastakümmet hiljem õnnestus Ats Raiglal koos oma lapsepõlvesõbra Henry Oroga see kiirsöögikoht Eestisse tuua. Subway kaubamärki sisseostva OÜ Footlong omanikke on seega kaks. Saage tuttavaks - Ats Raigla, 25-aastane tudeng. Lõpetab loodetavasti sel kevadel Tallinna Tehnikakõrgkooli arhitektuuriõppe. Varem toitlustusega tegelenud ei ole.
Henry Oro - samuti 25-aastane tudeng. Tudeerib Tallinna Tehnikaülikoolis teedeehitust. Varem töötas ehitusettevõttes erialases firmas eelarvestajana. Pidas väikest ööklubi. Varem toitlustusega tegelenud ei ole.
Kuidas suure frantsiisiketi Eestisse toomine sujus, loe tänase Äripäeva paberlehest.
Autor: Laura Mallene, Kristi Malmberg
Seotud lood
Subway maaletooja Ats Raigla sõnul on tulemused ootuspärased ning peagi avatakse Tallinnas uued restoranid.
USA võileivapood Subway tahab tuleval aastal avada Euroopas 1000 uut müügikohta, kirjutas Bloomberg.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.