Boeing ei saanud vigase akusüsteemi tõttu ligi neli kuud uusi õhusõidukeid viia klientideni, kuid eile lõpetas lennukitootja pika pausi, vahendas Reuters.
Boeing andis eile üle esimese 787 lennuki, millel oli uus akusüsteem. Tarnete jätkumine peaks olema Dreamlinerite puhul pöördepunktiks, sest nüüd saab firma ametlikult ära märkida lõplikud müüginumbrid.
Firma kinnitas, et käesoleval aasta eesmärgina loodetakse klientideni viia rohkem kui 60 Dreamlinerit. Analüütikute teatel peaks siht olema kergesti teostatav, sest Boeing on Dreamlinerite tootmist seni jätkanud, mistõttu on hetkel tootmistehaste ümbrustes umbes 25 uut 787-t ootamas transporti klientideni.
Lennukitootja on suurendanud ühe kuu tootmismahtu viielt lennukilt seitsmele. Aasta lõpuks soovib firma jõuda temponi kümme Dreamlinerit kuus.
Boeing pole seni teatanud, kui palju läksid Dreamlinerite maa peal hoidmine ja parandustööd maksma, kuid analüütikute hinnangul võib summa küündida kuni 600 miljoni dollarini.
New Yorgi aktsiaturul kohaliku aja järgi kell 12:24 (Eestis kell 19:24) tõusis Boeing Co 1,42%. Aastaga on ettevõtte aktsiahind kerkinud 34,20%.
Seotud lood
General Electric hoiatas, et mõnedele tema mootoritel, mida Boeing kasutab, on probleeme ja see võib põhjustada mootorite seiskumise lennu ajal, kirjutas CNNMoney.
Airbus teeb algust esimese tehasega USA-s, kus firma hakkab oma lennukeid kokku panema.
Pärast 123 päeva kestnud lennukeeldu on Boeing 787 Dreamlinerile antud luba õhku tõusmiseks.
Akuprobleemide tõttu keelasid USA ja Jaapani regulaatorid ajutiselt Boeing 787 Dreamlineri lennud ning analüütikud kartsid, et see võib avaldada mõju lennukitootja kasumile. Kuid täna avaldatud esimese kvartali kasum ületas analüütikute ootuseid miilikõrguselt.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.