Soome statistikaameti esialgsel hinnangul kasvas Soome majandus teises kvartalis eelnenud kvartaliga võrreldes 0,2%.
"Langus Soome majanduses annab järle," teatas statistikaamet. Tööstustoodang kasvas teises kvartalis 0,8%, ehitus 0,6% ja avaliku sektori kulud 0,9%, vahendas Bloomberg.
Aastatagusega võrreldes kahanes Soome SKP teises kvartalis 1,2%.
Esimeses kvartalis kahanes Soome SKP korrigeeritud andmetel eelnenud kvartaliga võrreldes 0,2% (varasem hinnang oli -0,1%) ja aastatagusega võrreldes 2,8% (varasem hinnang -2,1%).
Soome majandus oli languses 2012. aasta teisest kvartalist alates.
Ekspordi maht kahanes teises kvartalis eelnenud kvartaliga võrreldes 0,1% ja aastatagusega võrreldes 2,3%, import kasvas eelnenud kvartaliga võrreldes 0,3% ja kahanes aastatagusega võrreldes 7,2%.
Eratarbimine kahanes teises kvartalis eelnenud kvartaliga võrreldes 0,3%, kuid kasvas aastatagusega võrreldes 1,6%. Investeeringud vähenesid eelnenud kvartaliga võrreldes 0,1% ja aastatagusega võrreldes 1,3%.
Seotud lood
Soome ehitusala töölisi esindav Rakennusliitto oli esimene, mis andis teada, et ei kavatse nädalapäevad tagasi ametiühingute ja tööandjate keskorganisatsioonide vahel saavutatud keskse palgakokkuleppega liituda.
Hoolimata kõrgetest kohtadest rahvusvahelistes edetabelites ei ole Soome konkurentsivõime piisav, et korvata järsku langust paberitööstuses ning infotehnoloogia ja kommunikatsioonisektoris ning luua juurde piisavalt uusi kõrge lisandväärtusega töökohti, et heaoluühiskonda üleval hoida, ütles Aalto ülikooli professor Sixten Korkman täna Soome majanduse tulevikuväljavaadete üle toimunud arutelul.
Soomest ei saa enam madalapalgalist maad. Et see nii võiks olla, tuleb teha asju, mida muu maailm ei tee, oli üks mõte eile Helsingis toimunud arutelufoorumilt, kus peateemaks oli Soome heaoluühiskonna tulevik.
Põhjala riikidest kasvab tuleval aastal kõige kiiremas tempos Rootsi majandus ning Rootsi ja Norra keskpangad saavad olema esimeste seas, mis intressimäärasid kergitama hakkavad.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.