• OMX Baltic0,38%270,32
  • OMX Riga0,28%873,3
  • OMX Tallinn0,21%1 733,81
  • OMX Vilnius0,04%1 040,96
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 100−0,39%8 039,74
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,93
  • OMX Baltic0,38%270,32
  • OMX Riga0,28%873,3
  • OMX Tallinn0,21%1 733,81
  • OMX Vilnius0,04%1 040,96
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 100−0,39%8 039,74
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,93
  • 15.10.13, 10:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohalikud: Rail Baltic ohustab Tuhala nõiakaevu

Karstiala läbiv raudteekoridor võib põhjustada tõsiseid keskkonnaprobleeme ning seab ohtu põhjavee kvaliteedi ja jätaks kuivaks Tuhala nõiakaevu, leiavad kohalikud elanikud.
Karstiala on tundlik igasugusele sekkumisele, ehitusega kaasnevad keskkonnakahjud võivad osutuda korvamatuks, jättes kuivaks lähipiirkonnas loetletud tuhatkond kodukaevu, muuhulgas Tuhala nõiakaevu.
Tuhala looduskeskuse juht Ants Talioja ütles, et uue raudteekoridori kulgemine üle Nabala karstiala loob eeldused nõiakaevu lähedal ligi 2200 ha lubjakivimaardla avamise tarvis sinna ka kohaliku tähtsusega raudtee lisamise. Kaevamine selles piirkonnas võib tema sõnul segi lüüa veesüsteemi Ülemiste järvest kuni Mahtra soostikuni.
Nabala Keskkonnakaitse ühingu juht Tanel Otsa sõnul ei ole raudteekoridori planeerimisel neid seisukohti seni arvestatud. Ka pole tema väitel esitatud ühtki tõsiseltvõetavat argumenti, miks Rail Baltic ei võiks kulgeda Tallinnast mööda praegust raudteekoridori. „AECOMi tasuvusuuringus on välja pakutud kõige otsesema ja odavama variandina olemasolev Tallinn-Pärnu suunaline raudteekoridor. Nii näemegi lätlaste eeskujul täna võimalusena kasutada olemasolevaid trasse, mis ei seaks ohtu loodusväärtusi ja kus sotsiaalne infrastruktuur on juba välja arenenud raudteest sõltuvalt,“ lausus Ots.

Seotud lood

Arvamused
  • 14.10.13, 07:01
"Olid sellised libedad sellid"
"Olid sellised libedad sellid, siis me nende tagapõhja ei teadnud," meenutab Eesti Raudtee endine juht Kaido Simmermann omaaegset raudtee erastamise farssi ning selle osalisi Antonio Angottit ja Giovanni Sposatot. 
Uudised
  • 26.08.13, 17:26
Vaata, kuidas kulgeb Rail Baltic
Täna avalikustati Rail Balticu trassi kulgemine Harju-, Rapla- ja Pärnumaa omavalitsustes.
Uudised
  • 19.08.13, 10:29
Rail Balticu trassivariandid valmis avalikustamiseks
Rail Balticu kavandajad on saatnud kohalikele omavalitsustele ja maavalitsustele võimalike trasside kaardi, mille üle hakatakse septembris-oktoobris avalikel koosolekutel mitmekümnes vallas arutama.
Uudised
  • 26.08.13, 15:07
Rail Baltic peab olema tasuv
Rail Balticu värske Eesti-poolne projektijuht Indrek Sirp ütles täna Eestist läbi Baltikumi Varssavisse kavandatava raudteetrassi võimalike koridoride tutvustamisel, et hinnanguliselt 3,6 miljardit eurot maksev hiigelprojekt peab olema majanduslikult tasuv.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele