Rail Balticu kavandajad on saatnud kohalikele omavalitsustele ja maavalitsustele võimalike trasside kaardi, mille üle hakatakse septembris-oktoobris avalikel koosolekutel mitmekümnes vallas arutama.
Eesmärk on valida välja mõned võimalikud trassid ja siis neid edasi analüüsida, kirjutab
Postimees.
Rail Balticu kava näeb ette, et tänavu valitakse välja trassikoridori asukohad ning 2015. aasta lõpuks peab valmima eelprojekt, mille alusel taotletakse koos Soome, Läti, Leedu ja Poolaga Euroopa Komisjonist raudtee ehituseks 70-80 protsendi ulatuses rahalist toetust.
Rail Balticu hinnaks arvestatakse 3,6 miljardit eurot, sellest miljard on Eesti osa.
Seotud lood
Karstiala läbiv raudteekoridor võib põhjustada tõsiseid keskkonnaprobleeme ning seab ohtu põhjavee kvaliteedi ja jätaks kuivaks Tuhala nõiakaevu, leiavad kohalikud elanikud.
Rail Balticu juriidiline analüüs soovitab asutada ühisettevõte võimalikult kiiresti, sest abitaotlus tuleks Euroopa Liidule esitada veel enne uut eelarveperioodi. Peakorteri asukohaks tuleb ilmselt Riia.
Rail Balticu Eesti projektijuht Miiko Peris alustab 16. augustist tööd Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase kabinetiliikmena.
Rail Balticu värske Eesti-poolne projektijuht Indrek Sirp ütles täna Eestist läbi Baltikumi Varssavisse kavandatava raudteetrassi võimalike koridoride tutvustamisel, et hinnanguliselt 3,6 miljardit eurot maksev hiigelprojekt peab olema majanduslikult tasuv.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.