• OMX Baltic−0,03%288,45
  • OMX Riga0,09%876,67
  • OMX Tallinn−0,13%1 823,93
  • OMX Vilnius0,4%1 127,22
  • S&P 5000,53%6 118,71
  • DOW 300,92%44 565,07
  • Nasdaq 0,22%20 053,68
  • FTSE 1000,23%8 565,2
  • Nikkei 2250,03%39 971,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,43
  • OMX Baltic−0,03%288,45
  • OMX Riga0,09%876,67
  • OMX Tallinn−0,13%1 823,93
  • OMX Vilnius0,4%1 127,22
  • S&P 5000,53%6 118,71
  • DOW 300,92%44 565,07
  • Nasdaq 0,22%20 053,68
  • FTSE 1000,23%8 565,2
  • Nikkei 2250,03%39 971,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,43
  • 06.12.13, 15:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sirp: Rail Balticu rajamisega tuleb kiiresti edasi minna

 Rail Balticu Eesti projektijuht Indrek Sirbi sõnul on oluline Rail Balticu arendamisega kiiresti edasi minna, et tagada Euroopa Liidu poolne kaasrahastus.
Oluliseks teemaks seminaril oli küsimus, kas Vilnius peaks olema Rail Balticu integreeritud osa või mitte. Balti riikide, Soome ja Poola transpordiministrid kirjutasid septembris alla ühisdeklaratsioonile, milles öeldakse, et Vilnius ühendatakse Rail Balticu raudteega.
Sel nädalal tuli Leedu välja aga uue seisukohaga, et Vilnius peab olema Rail Balticu lahutamatu osa. Vilniuse liini lisamine projekti tähendab mahukaid lisauuringuid majandusliku tasuvuse ja tehnilise teostatavuse kohta ning seab surve alla senise ajakava.
Sirbi sõnul on esialgu oluline rahastuse tagamiseks kiiresti edasi liikuda olemasoleva trassiga ja Vilniuse lisamine võiks kõne alla tulla hiljem. „Eesti kindlasti toetab Vilniuse ühendamist Kaunasega,“ lausus Sirp. „Tänase Rail Balticu trassi põhimõtteline asukoht on aga kokku lepitud kolme riigi valitsuste poolt. Selle muutmiseks on vaja uut valitsustevahelist otsust. „
Rail Balticu seminari korraldasid Leedu Seim, Eesti saatkond Leedus ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.
Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Seotud lood

Uudised
  • 15.10.13, 10:23
Kohalikud: Rail Baltic ohustab Tuhala nõiakaevu
Karstiala läbiv raudteekoridor võib põhjustada tõsiseid keskkonnaprobleeme ning seab ohtu põhjavee kvaliteedi ja jätaks kuivaks Tuhala nõiakaevu, leiavad kohalikud elanikud.
Uudised
  • 11.12.13, 08:02
Rail Balticu ühisettevõtte asutamine lükkus edasi
Eilsel Rail Balticu rakkerühma kohtumisel jõudsid Eesti, Läti ja Leedu esindajad arusaamale, et Rail Balticu ühisettevõtte asutamise ajagraafik ei võimalda ettevõtte asutamist 1. jaanuariks 2014.
Uudised
  • 29.10.13, 13:18
MKM: kõik pole Rail Balticu vastu
Sugugi mitte kõik Rail Balticu teemal meie poole pöördunud inimesed ja asutused pole plaanitava kiirraudtee vastu, kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Uudised
  • 10.12.13, 10:39
Tallinn ei taha Rail Balticut kodude ja Ülemiste järve lähedale
Tallinna linnavalitsus ei toeta rahvusvahelise raudteeühenduse Rail Baltic rajamist elupiirkonna ja Ülemiste järve lähedale.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 09:00
Donald Trumpi naasmisest võivad kasu lõigata mitmed aktsiad
Valimistega seotud ebakindluse möödumine koos optimismiga ärisõbraliku lähenemisviisi suhtes USA uue administratsiooni ametiajal on suurendanud investorite usaldust ja aidanud kaasa aktsiaturu tõusule. Kuna Donald Trump on praeguseks Ovaalkabinetti naasnud, võib tema eeldatav majanduspoliitika avaldada erinevatele sektoritele märkimisväärset mõju.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele