Transiidi areng käib käsikäes majanduse arenguga ning Eesti olulisimaks transiidipartneriks jääb Venemaa, ütles Raivo Vare.
"Vaatamata poliitilisele retoorikale on Eesti jaoks logistikasektor üks olulisemaid," rõhutas transiidiekspert Vare Delovõje Vedomosti konverentsil Äriplaan 2014.
Ta lisas, et logistikasektor annab Eesti majanduses kaudselt 16% SKPst. "Kurb on see, et viimase 15 aasta jooksul on see sektor vähenenud kaks korda," tõdes Vare. Transpordi- ja logistikasektor tegutseb Eestis Vare sõnul kolmes valdkonnas: sisetarbimine, eksport-improt ja transiit.
Eesti jaoks on Vare hinnangul suurim väljakutse see, et logistika muutub aina konkurentsivõimelisemaks ja geograafiliselt kaugeneb meist. "Tuleb otsida alternatiive, oma nišši, uusi koostöövõimalusi ning konsolideeruda," rääkis Vare.
Üks võimalus on tema sõnul ka turult lahkuda.
Eesti transiidiäri olulisemate probleemidena loetles Vare piirilepinguid, üldist hoiakut sektorile, merevedude ebastabiilsust ning riigieelarve täitmist läbi maksude, mis tähendab sadamamaksude kasvu klientide jaoks.
Seotud lood
"Transiit ei ole olnud kunagi mingi kullasoon ühiskonnale tervikuna, küll aga kitsale killule, aga selle nimel ei pea kogu ühiskond liiga palju vaeva nägema," ütles rahandusminister Jürgen Ligi.
Ökonomist, ärijuhtimise õppejõud ja koolitaja, CapacityKooli teadusjuht Tatjana Moroz sõnas, et ärimeheks ei sünnita, vaid saadakse.
Nortal AS juhatuse liige ja äriarendusdirektor Oleg Švaikovski sõnul nii kaua, kui Eestisse ei tule IT-spetsiliste juurde, see turg ei kasva.
Rahandusminister Jürgen Ligi on Eesti majanduse suhtes positiivne ning tõdeb, et Eesti maksusüsteem lähiajal ei muutu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.