• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,34%5 969,17
  • DOW 300,8%44 221,41
  • Nasdaq 0,17%19 005,47
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,69
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,34%5 969,17
  • DOW 300,8%44 221,41
  • Nasdaq 0,17%19 005,47
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,69
  • 01.12.13, 06:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pöörane edulugu

Noore ärimehe Vladimir Funtikovi loodud Creative Mobile`i edulugu on pöörane ja uskumatu.
Funtikov lõi firma koos kahe kaaslasega vaid neli aastat tagasi. Enne seda oli toona 23aastane noormees töötanud ühes IT-firmas, kuid paraku otsustas ettevõtte Eestis otsad koomale tõmmata ja töötajad koondati. Mõnda aega oli Funtikov koguni töötu, siis aga otsustas koos kahe endise töökaaslasega, et võiks proovida teha mänge Androidi platvormile. Ei olnud noortel ärimeestel raha, kontakte ega ka õigupoolest mängude tegemise kogemust.
Alguses prooviti teha n-ö nišimänge, kuid just väga sooja vastuvõttu ei tulnud. Siis muudeti äriloogikat ning 1,5 aastat hiljem saabus hetk, kui firma suutis juba oma arveid maksta. Kui siiani oli töötatud kolmekesi, siis nüüd palgati paar esimest töötajat. 
2011. aasta aprillis aga juhtus midagi ootamatut. Funtikov oli oma tiimiga kuus nädalat töötanud uue võidusõidumängu “Drag racing” kallal ning suuri lootusi hellitamata lasti see välja. Siis aga hakkas juhtuma  – mõne päevaga sai mäng populaarsemaks kui Funtikov kunagi unistadagi julges. Juba esimesel nädalal laaditi mängu alla 40 000 korral. Veelgi enam - ta figureerib Androidi võidusõidu-äppide kategooriate edetabelites tänini ja tänaseks on 150 miljonit inimest endale selle mängu alla laadinud.
Võib küsida, et kust tuleb mänguäris raha, kui mängude allalaadimine on tasuta? Vastus on, et rakenduse sees näidatavatelt reklaamidelt. Samuti saab näiteks “Drag racingu” mängus juurde osta võimalust oma autot uhkemaks tuunida.
Creative Mobile käive kasvas eelmisel aastal ca kolm ja kasum üle kahe korra. Ettevõttest sai sisuliselt hetkega üks Eesti edukamaid start-up firmasid. Kusjuures siinmail on nad suhteliselt tundmatud, sest põhilised mängijad asuvad USAs, Aasias ja Euroopa Liidu riikides.
Funtikov ütleb, et kuigi firma tegelik läbimurre toimus 2011. aastal, kajastus see kõik majandustulemustes alles järgmisel aastal ning sealt ka kõrge koht IT-firmade edetabelis. 2011. aastal sai Creative Mobile Google Top Developeri tiitli, 2012. aastal lisandus sellele auhind Webby Awards.
Mobiilimängud tõstsid Funtikovi ka Äripäeva rikaste edetabelisse, kus ta on 72. kohal. Saavutus on seda märkimisväärsem, sest teised 20ndates aastates rikaste edetabelis olevad inimesed on saanud oma vara tänu jõukatele vanematele, kuid Funtikov on end ise nullist üles töötanud.
Tema kolme töötajaga alustanud ettevõttes töötab praegu juba ca 90 töötajat, neid 80 Tallinnas ja kümmekond teistes riikides. Funtikov on öelnud, et töötajaid valides peab ta oluliseks seda, et inimene oleks motiveeritud, julgeks riskeerida ja tahaks õppida.
Kas ka järgmisest IT firmade edetabelist võib Creative Mobile leida tipust? Funtikov arvab, et pigem mitte, sest praegu käib töö kasvu jätkumise nimel ning seetõttu ei tule praeguse aasta majandustulemused nii tugevad nad olid eelmisel aastal. “Tegelikult aga on meie äri tugevam kui enne,” lisab ta.
Mis on mis
Creative Mobile
Loodud 2009. aastal.
Põhitegevus programmeerimine.
Omanikud: Vladimir Funtikov 42,02%, Sergei Panfilov, Irina Panfilova, Viktoria Pikat,
Serhiy Slyeptson.

Seotud lood

Uudised
  • 16.07.15, 17:15
Eesti mängutootja nagu Taavet Koljatite keskel
Eesti edukaim mängutootja Creative Mobile kaotas eelmisel aastal käibes ja kasumis veelgi, sest peab mobiilimängude maailma tihedas konkurentsis võitlema nagu Taavet mitme Koljatiga.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele