Peaminister Andrus Ansip ütles, et tema hinnangul oli Estonian Airi jäähoki MMi toetuseks kulutatud 200 000 eurot ebamõistlikult suur summa. Lennufirma selgitusel olid kulutused poole väiksemad.
"Estonian Air on jäähoki maailmameistrivõistluste marketingitegevuseks kulutanud 200 000 eurot," ütles Ansip täna valitsuse pressikonverentsil. "See on ikka kohutavalt suur summa. Ma ei ole marketingispetsialist, aga pean ebamõistlikuks peaaegu poole Estonian Airi marketingikuludest teha just jäähokisse," ütles Ansip.
Estonian Air vastas peaministri väljaütlemistele, et jäähoki MMi puhul oli tegu partneristaatuse litsentsilepinguga, mis oli sisuliselt reklaamileping. "Jäähoki MMi reklaamilepingu kogumaht moodustas pisut alla 1/3 möödunud aasta välisturgudele suunatud turundustegevuse eelarvest (kõik tegevused kokku moodustasid 200 000 eurot)," selgitas Estonian Air oma pressiteates.
Estonian Airi kinnitusel kuulusid reklaamilepingusse:- litsentsitasu jäähoki logo kasutamiseks (sh lepingu lõpetamise tasu), mis andis õiguse MMi egiidi all Estonian Airi reklaamida ja see tasu oli kokku 90 000 eurot;- Estonian Airi reklaamitegevus, sh. reklaami paigutamine hokiväljaku piiretele- ühe SAAB 340 lennuki värvimine Hockey Bird värvidesse;- osalemine hokipäevade üritustel (kokku 19 linnas, sealhulgas Tallinnas) ja muud reklaamiüritused.Kõik reklaamitegevuse kulutused kokku moodustasid 110 000 eurot.
Ettevõtte ärisuuna muutumisel, sh Soomest ja mujalt pärit transiitreisijate teenindamisest loobumisel, langes ka vajadus sellise turunduskanali kasutamise järele, selgitas Estonian Air. Mullu sügisel andis ettevõte korraldusorganisatsioonile IIHF teada soovist koostöölepe lõpetada ning see lõpetatigi märtsis.
Rahvuslik lennufirma kinnitas Ansipi kriitika peale saadetud pressiteates, et neil pole ühtegi sponsorlepingut. "Estonian Air teeb täna koostööd suusaliidu ja jalgpalliliiduga, mille olemus on bartertehing reklaamiteenuste saamiseks, kus alaliidud tasuvad sportlaste lennutamise eest reklaami kaudu," selgitas lennufirma oma pressiteates ja lisas, et nende lepingute koguväärtus on üks osa Estonian Airi turunduseelarvest.
Ettevõte lisas, et turundustegevuse eelarve kinnitab juhatus iga-aastase eelarve koostamise protsessis ning eelarve alla kuuluvad reklaamikampaaniad koostöös turismiagentuuride, kaubandusettevõtete, meediaagentuuride ja muu hulgas ka spordialaliitudsega.
Seotud lood
Euroopa Komisjon algatas põhjaliku uurimise, kas Estonian Airile antud 41 mln eurot riigiabi on ELi eeskirjadega kooskõlas.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.