• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,14%5 968,89
  • DOW 30−0,74%43 003,61
  • Nasdaq −1,62%19 695,76
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,27
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,14%5 968,89
  • DOW 30−0,74%43 003,61
  • Nasdaq −1,62%19 695,76
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,27
  • 07.12.13, 06:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Koht, kus Vahur Kraft käib juukseid lõikamas

Tallinnas Liivalaia tänaval Eesti Gaasi majas asuv meeste juuksurisalong Lavendel tähistas oktoobris oma 30. juubelit. Tegemist on tõenäoliselt Eesti väiksema kaadrivoolavusega ettevõttega, viimane töötaja vahetus toimus 12 aastat tagasi.
30. aasta lõikes on Lavendli juuksurisalongil läinud küllaltki hästi. "Kõige raskem aeg on praegu," lausub Anna Netšajeva, kes on Lavendli salongis töötanud selle algusajast. Raskeks muudab olukorra tihe konkurents ning tõusvad hinnad. Ent hoolimata keerulisematest aegadest on Lavendli salong siiski suutnud püsima jääda ning tuleb majanduslikult kenasti toime.
Spetsiifika tõi edu
"Vot sellepärast me veel olemas olemegi, et see on ainult meestejuuksur," ütleb juuksur Riita Seepter. "Kui siin nurgas oleks mõni küüneviilija või jumal teab, mis asi, siis meil ei oleks kliente," usub ta.
15 aastat tagasi tehti Lavendlile ettepanek teenindada ka naisi, kas või ainult Eesti Gaasi maja omasid, ent salong keeldus sellest. Praegu on kõik juuksurid üksmeelel, et see oli igati õige otsus ning see meeldib ka klientidele.
Teiseks edu põhjuseks arvavad Lavendli juuksurid olevat selle, et nad on nii pikalt ühes kohas püsinud. "Ju see siis on ikka õigustanud, kui inimene tuleb tagasi ja tuleb veel ja toob oma lapsed, lapselapsed," räägib Seepter.
Kliente toob Lavendli salongi kindlasti ka küllaltki odav hind. "Eks me oleme praegu natukene nii-öelda turusolkijad küll, sest et kolm aastat (alates euro tulekust) on meil teenuste hind jäänud samaks," märgib Seepter. "Nüüd elekter muidugi tõusis. Eks me jälgime ka mängu. Kui ühel hetkel enam teisiti kuidagi ei saa, siis tuleb panna jälle mingi jupp hinnale juurde."
Väikese kaadrivoolavusega firma
"Neil on väga stabiilne töötajaskond. Osa on veel sellest ajast, kui mina seal hakkasin käima. Nüüd on hakanud vahetuma, aga mulle tundub, et need inimesed, kes on juurde tulnud, on omandanud samasugused käitumismudelid," räägib pikaaegne Eesti Gaasi juht, praegune nõukogu esimees Aarne Saar. Ühtlasi on Saar ka Lavendli juuksurisalongi staažikas klient aastast 1986.
"Kuidas neil õnnestus selline kollektiiv juba tollel ajal kokku saada ja seda läbi kõigi nende raskete aastate hoida, seda mina ei oska öelda, aga see on neil õnnestunud. Ja mina arvan, et see ongi nende edu saladus," lausub Saar.
Viimane töötaja vahetus Lavendlis 12 aastat tagasi ning neli juuksurit on salongis töötanud alates selle avamisest, 1983. aastast. "Selles töös on sedaviisi, et kui sa lähed uude kohta, siis alustad otsast peale. Võib-olla osad kliendid tulevad järgi, aga enamasti pead sa ennast ikka uuesti üles töötama," selgitab Seepter seda, miks nad kõik nii pikalt ühes kohas töötavad. "Kui muidu räägitakse, et neli aastat ja siis see ammendub ja rohkem ühes kohas töötada ei tohi, siis meie ametis see ei kehti," lisab ta.
Kõik Lavendli töötajad on ühtlasi ka salongi osanikud, ent suuremaid tülisid see endaga kaasa pole toonud. Seepter lausub, et tülid leiavad alati ühise arutelu teel lahenduse ning tegutsetakse kui üks pere.
Elukohapõhised kliendid
Lavendli juuksurisalongi ainsaks reklaamiks on kiri nende aknal. Info salongi olemasolust on juba 30 aastat liikunud suusõnaliselt ning seejuures kliendipuudust juuksuritel ei ole.
Juuksur Anneli Aas räägib, et neil on väga palju püsikliente. Ühtlasi teab Aas rääkida, et Lavendli juuksurisalongi avamisel oli nende kõige esimeseks kliendiks Vahur Kraft. Viimastel aastatel on uusi kliente juurde tulnud põhiliselt lähedal asuvatest ärihoonetest. "Meie kliendid on enamasti kohapõhised," nendib Aas.
Aarne Saargi külastas esimest korda salongi seetõttu, et elas selle lähedal ning alates 1988. aastast hakkas ka samas majas töötama. Saare jaoks oli ja on aga kõige olulsem ühtlane kvaliteet kõikide töötajate poolt. "Kõik nad olid seal profid. Sellepärast ma arvangi, et rahvas küllaltki kaugelt just seda juuksurit külastas," räägib Saar. "Muidugi ka selline sõbralik suhtumine, mis selle juukselõikuse juurde käis," lisab ta.
Just seesama sõbralik suhtumine ja soe õhkkond valitseb Lavendli juuksurisalongis praegugi.
Kommentaar: Vahur Kraft, Nordea Eesti filiaali juht, Lavendli salongi pikaajaline klient
30 aastat turul vastu pidada, hoolimata muutlikest oludest, riigikorra, majandamistingimuste muutumisest, on väga  tähelepanuvääriv saavutus. See näitab, et professionaalsus, meeldiv klienditeenindus ja teadlikult oma turusegmendis tegutsemine on üle aegade kestev võimalus oma äri ajada. Kliendid vajavad "oma" juuksurit, arsti, panka, kes neid tunnevad. Suhtlus on personaalne, sa lähed kui vana sõbra, tuttava juurde, kes Sind ootab. Teenindussektoris on suurepärane klienditeenindus kõige alus, selle aluse aga loovad töötajad, kes tahavad ja oskavad ning teevad igapäevaselt suure südamega oma tööd. See on ka põhjus Lavendli pikaealisusel.
Tasub teada
Lavendli sünnipäev: 15.10.1983
Lavendli salong sai alguse Junorist
Pärast Eesti okupeerimist NSV Liidu poolt likvideeriti erakätes olevad juukselõikusärid ja koondati artellideks ehk töötajate vabatahtlikeks koondisteks.
1944. aastal moodustati teiste seas ka artell Junor, millega liideti aasta-aastalt teised koondised.
1959. aastal viidi Junor üle riiklikku süsteemi. Artell nimetati ümber Tallinna Linna Elutarvilise Teenindamisekombinaat Junoriks, hiljem sai selle nimeks TK Junor.
Junori alla kuulusid kõik Tallinna juuksurid ja kosmeetikud

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele