• OMX Baltic−1,7%293,99
  • OMX Riga−0,11%863,99
  • OMX Tallinn−1,16%1 914,54
  • OMX Vilnius−1,71%1 130,65
  • S&P 5009,52%5 456,9
  • DOW 307,87%40 608,45
  • Nasdaq 12,16%17 124,97
  • FTSE 100−2,92%7 679,48
  • Nikkei 2259,03%34 577,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,42
  • OMX Baltic−1,7%293,99
  • OMX Riga−0,11%863,99
  • OMX Tallinn−1,16%1 914,54
  • OMX Vilnius−1,71%1 130,65
  • S&P 5009,52%5 456,9
  • DOW 307,87%40 608,45
  • Nasdaq 12,16%17 124,97
  • FTSE 100−2,92%7 679,48
  • Nikkei 2259,03%34 577,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,42
  • 02.01.14, 12:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ajalehtede reklaamiturg 2013: turg seisab, kulud suurenevad

Mullu suurenes reklaamimaht 2012. aastaga võrreldes ühe protsendi võrra eelkõige tänu veebile, kuid kasvanud tootmiskulud on ajalehtede majanduslikku olukorda pigem halvendanud.
Võrreldes 2012. aastaga suurenes lõppenud aastal reklaamimaht viies Eesti suuremas ajalehes 78 külje võrra ehk ligi 1 protsent. Seega ilmus lehtedes kokku 9346 lehekülje jagu reklaami. Reklaamimaht suurenes Äripäevas ja Õhtulehes, vastavalt 6 ja 4 protsenti. Postimehes jäi maht samale tasemele ning Eesti Ekspressis ja Eesti Päevalehes vähenes reklaami osakaal vastavalt 5 ja 1 protsenti.
Lehtede aastane reklaamikäive oli mullu 14 miljonit eurot, vähenedes 2012. aastaga võrreldes 162 tuhande euro võrra ehk 1 protsendi. Hoolimata üldisest käibelangusest suurenes lehtede veebikäive selle hulgas 12 protsenti.
Reklaamikäive oli 2013. aastal suurim Postimehel 6 miljoni euroga (võrreldes 2012. aastaga langus -1,5 protsenti), talle järgnes Äripäev 2,9 miljoniga (+14 protsenti), Eesti Ekspress 1,8 miljoniga (-12 protsenti), Õhtuleht 1,8 (-4 protsenti) ning Eesti Päevaleht 1,4 (-5 protsenti).
Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul on lehtede reklaamimüük olnud seega kaks aastat praktiliselt samal tasemel. Küll aga on kahe aastaga tõusnud ajalehtede tootmiskulud ning seega on lehtede majanduslik olukord pigem halvenenud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele