Mullu suurenes reklaamimaht 2012. aastaga võrreldes ühe protsendi võrra eelkõige tänu veebile, kuid kasvanud tootmiskulud on ajalehtede majanduslikku olukorda pigem halvendanud.
Võrreldes 2012. aastaga suurenes lõppenud aastal reklaamimaht viies Eesti suuremas ajalehes 78 külje võrra ehk ligi 1 protsent. Seega ilmus lehtedes kokku 9346 lehekülje jagu reklaami. Reklaamimaht suurenes Äripäevas ja Õhtulehes, vastavalt 6 ja 4 protsenti. Postimehes jäi maht samale tasemele ning Eesti Ekspressis ja Eesti Päevalehes vähenes reklaami osakaal vastavalt 5 ja 1 protsenti.
Lehtede aastane reklaamikäive oli mullu 14 miljonit eurot, vähenedes 2012. aastaga võrreldes 162 tuhande euro võrra ehk 1 protsendi. Hoolimata üldisest käibelangusest suurenes lehtede veebikäive selle hulgas 12 protsenti.
Reklaamikäive oli 2013. aastal suurim Postimehel 6 miljoni euroga (võrreldes 2012. aastaga langus -1,5 protsenti), talle järgnes Äripäev 2,9 miljoniga (+14 protsenti), Eesti Ekspress 1,8 miljoniga (-12 protsenti), Õhtuleht 1,8 (-4 protsenti) ning Eesti Päevaleht 1,4 (-5 protsenti).
Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul on lehtede reklaamimüük olnud seega kaks aastat praktiliselt samal tasemel. Küll aga on kahe aastaga tõusnud ajalehtede tootmiskulud ning seega on lehtede majanduslik olukord pigem halvenenud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eelmisel nädalal suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht mullu sama ajaga võrreldes 11 külge ehk 5%, moodustades 212 külge.
Eelmise aastal suurenes TV3 kahjum umbes 21%. Telekanal lõpetas aasta ligi 4,5 korda suurema puudujäägiga kui Kanal 2.
Mullune ajalehtede kesine reklaamikäive jäi konkureerivate kanalite edu, reklaamiandjate ettevaatlikkuse ning väljaannete imidžimuutuse taha, kuid tänavu on oodata väikest tõusu, leiab meediaanalüütik Toomas Leito.
Varahaldur ja majandusekspert Peeter Koppel leiab, et praegune majanduskeskkond on suhteliselt kesine, kuid me pole selles lõpuni ise süüdi.