• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 02.01.14, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüütik: lehtede reklaamikäive valmistas ootamatu pettumuse

Mullune ajalehtede kesine reklaamikäive jäi konkureerivate kanalite edu, reklaamiandjate ettevaatlikkuse ning väljaannete imidžimuutuse taha, kuid tänavu on oodata väikest tõusu, leiab meediaanalüütik Toomas Leito.
Lõppenud aastal vaid ühe protsendi võrra suurenenud reklaamimaht, kuid seejuures sama palju langenud käive, valmistas meediaanalüütik Toomas Leitole ootamatu pettumuse, sest sügisel prognoosis ta lehtede reklaamimaastikul veel mitmeprotsendilist tõusu. Viis suuremat Eesti ajalehte saavutasid kogukäibeks 14 miljonit eurot, mis jääb ühe protsendi võrra alla aasta varasemale tulemusele.
„Üks faktor oli kindlasti see, et ajalehed ei suutnud sammu pidada efektiivsemate konkureerivate reklaamiandjatega nagu internetimeedia, televisioon ja isegi ajakirjad trükimeedia esindajatena, kes võtsid ajalehtede osa lihtsalt endale," selgitas Leito.
„Samas jätkus ka üldine trend nii lehtede leviku kui lugejate vähenemises. Seetõttu on reklaamiandjatel ajalehtedesse reklaamipinna ostmisel juba ettevaatlik hoiak,“ lisas ta.
„Muidugi peab vaatama ka lehti eraldi, Postimehel ja Äripäeval läks ju hästi, kuid näiteks Eesti Ekspressi praeguse kehva tulemuse puhul mängib rolli ka see, et omal ajal sai Ekspress suurema reklaamituru, kui tema levik ja positsioon meedias eeldaks. Ekspressi jaoks oli reklaamiandjatel vanasti nende suhtes väga soodne hoiak: „Kui sind pole Ekspressis, pole sind olemas.“ Tasapisi on see murenenud, pildil püsimiseks ei pea enam tingimata Ekspressis olema, eriti puudutab see imidžireklaami, mida oli möödunud aastal niigi erakordselt vähe,“ sõnas Leito.
Mullu sügisel turule lisandunud laupäevase Eesti Päevalehe asemel ilmuma hakanud nädalalehe LP mõju Ekspressi käibelangusele ei hinda Leito väga suureks. „Ülemöödunud sügisel turule tulles võttis LP küll väga edukalt reklaami, kuid aasta hiljem olid nad reklaami poolest juba üsna tagasihoidlikud, käive kukkus tohutult,“ ütles Leito.
Paariaastase paigaltammumise reklaamiturul lõpetab Leito hinnangul tänavu ajalehtede 2-3protsendiline reklaamikäibe tõus ning veebis 4-5protsendiline tõus. „Eestis määravad muutused reklaamiturul ära 30 suurema firma reklaamieelarved. Nende põhjal on tasapisi tõusu märgata, samuti pankade ja majandusspetsialistide prognoosidest," selgitas Leito.
Paberlehtedesse müüdud reklaami käive on Leito hinnangul 2014. aastal jätkuvalt suurem kui veebis ning käibe osas ei ületa veebimeedia veel nii pea paberlehti. Küll aga jätkub veelgi odavama reklaampinnaga veebis reklaamimahu suurenemine.

Seotud lood

Uudised
  • 31.03.14, 09:46
Lehtedel suur reklaamimaht
Eelmisel nädalal suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht mullu sama ajaga võrreldes 11 külge ehk 5%, moodustades 212 külge.
Uudised
  • 02.01.14, 12:46
Ajalehtede reklaamiturg 2013: turg seisab, kulud suurenevad
Mullu suurenes reklaamimaht 2012. aastaga võrreldes ühe protsendi võrra eelkõige tänu veebile, kuid kasvanud tootmiskulud on ajalehtede majanduslikku olukorda pigem halvendanud.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele